برای ادیت و تدوین فیلم چه لپ تاپی بخریم؟

برای ادیت و تدوین فیلم چه لپ تاپی بخریم؟

ادیت و تدوین یا همان ویرایش فیلم یکی از مهم ترین کارهای روزمره تدوینگران است و برای مبتدیان در این حوزه همیشه سوال است که لپ تاپ ادیت یا لپ تاپ تدوین مناسب چیست؟ برای کار با فیلم‌های با کیفیت یا ایجاد جلوه‌های ویژه، قدرت لپ تاپ اهمیت بالایی دارد شاید بتوان همین کار را با لپ تاپ‌های معمولی هم انجام داد اما قدرت پردازنده، گرافیک قوی و صفحه نمایش حرفه‌ای را نخواهید داشت. ما در این مقاله سعی داریم بهترین لپ تاپ ادیت و لپ تاپ تدوین را بیان کنیم و بگوییم این لپ تاپ‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

در مرحله اول باید بدانید یک لپ تاپ تدوین باید چه برنامه‌هایی را اجرا کند و چه ویژگی هایی داشته باشد. 

3 برنامه ایی که باید لپ تاپ تدوین قدرت اجرا آن ها را داشته باشد.

  1.   نرم افزار  Adobe After Effect
  2. نرم افزار  Adobe Premiere
  3. نرم افزار  Camtasia

شرکت ادوبی برای تدوینگران معروف است زیرا در طراحی برنامه‌های تدوین و ادیت فیلم قدرت بالایی دارد. همچنین نرم افزار کمتاسیا با تمام سادگی قدرت بالایی در تدوین و ویرایش فیلم دارد و اکثر فیلم‌هایی که در صفحات مجازی می‌بینید با این برنامه تدوین می‌شوند. 

3 ویژگی‌ لپ تاپ ادیت و تدوین

لپ تاپ‌های ادیت باید قدرت بالایی در پردازش داشته باشند تا باعث کندی کار و ارور دادن نشوند. همچنین باید صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند تا فیلم را به خوبی به ما نمایش بدهند.

  1. از نمایشگر و صفحه نمایش با کیفیتی برخوردار باشند و با وضوح بالا تصاویر را نمایش دهند.
  2. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قوی داشته باشند.
  3. لپ تاپ از شاسی آلومینیومی باریکی برخوردار باشد و طراحی باریک داشته باشد به گونه ای که به راحتی بتوان آن ها را حمل کرد. 

مناسب ترین لپ تاپ های فروشگاه تهران آی تی برای تدوین 

 لپ‌تاپ اچ پی مدل ZBook 15 G3 Mobile Workstation یکی از مدل‌های قدرتمند و در واقع ورک‌استیشن است. این لپ‌تاپ مانند باقی محصولات اچ پی از کیفیت ساخت خوب و امکانات متعددی برخوردار است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ اندازه 15.6 اینچی با پنل TFT، وضوح تصویر FullHD و روکش مات دارد که هم اندازه مناسب برای جابجایی را داشته و هم کیفیت لازم برای کار کردن در شرایط مختلف را دارد. این صفحه‌نمایش برای استفاده در تمام طول روز و در محیط‌های پرنور مناسب است. کیبورد جزیره‌ای  و تاچ‌پد با کلیک جداگانه چپ و راست در پایین از جمله امکانات این محصول به‌شمار می‌روند. در رابطه با پورت‌ها شرایط کاملا ایدئال است و روی لبه‌های این لپ‌تاپ شاهد 3 پورت USB 3.0، پورت HDMI، LAN، VGA، کارت‌خوان و پورت جدید Thunderbolt 3 هستیم که به‌خصوص در کاربری‌های صنعتی بسیار کارآمد خواهند بود. سخت‌افزارهای به‌کار رفته در این کانفیگ تقریبا بهترین بازار است و برای اجرای برنامه‌های محاسباتی و سنگین انتخاب شده‌اند. پردازنده مرکزی Core i7 6820HQ اینتل، پردازشگر گرافیکی Quadro M2000M، مقدار 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD مشخصات فنی این کالا را تشکیل می‌دهند. وجود این پردازنده مرکزی در کنار حافظه SSD سرعت این لپ‌تاپ را برای اجرای برنامه‌های محاسباتی بالا برده و با وجود پردازشگر گرافیکی مجزا می‌توان برای اجرای برنامه‌های طراحی و گرافیکی روی این لپ‌تاپ حساب باز کرد. در مجموع می‌توان لپ‌تاپ ZBook 15 G3 Mobile Workstation را یکی از کامل‌ترین محصولات خانواده زدبوک اچ‌پی برای کاربری صنعتی دانست.