بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی 3 بعدی

مدل سازی 3 بعدی

بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی 3 بعدی

بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی 3 بعدی در سال 2022 کدام مدل ها هستند. اگر می خواهید بهترین ها را بشناسید، با ما همراه باشید تا با هم به بررسی مشخصات و ویژگی های لپ تاپ مخصوص مدل سازی 3 بعدی عالی بپردازیم. و درباره آنها بیشتر بدانیم و یک راهنمای کامل برای خرید لپ تاپ داشته باشیم.

اگر شما یک طراح ۳ بعدی هستید یا بهتر بگم مدل های ۳ بعدی می سازید. قطعا خرید لپ تاپ مناسب رندرینگ برای شما از مهمترین کارهایی می باشد که باید برای انجام آن اقدام کنید. یک طراح مدل سازی 3 بعدی در شاخه های متفاوتی از قبیل معماری، طراحی داخلی، تولید فیلم و انیمیشن و طراحی لباس می تواند فعالیت کند.

و نرم افزارهایی از قبیل Blender، 3Ds Max، AutoCAD و Maya که برای ساخت مدل های 3 بعدی استفاده می شوند نیز نیاز به سیستمی دارند. که بتواند تمام پردازش های لازم را به درستی انجام دهد و توانایی مطلوبی در نمایش فایل های 3 بعدی داشته باشد.

بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی 3 بعدی چه مشخصاتی دارد؟

حداقل سیستم مورد نیاز برای طراحی 3D شامل پردازنده اینتل Core i5 یا AMD Ryzen 5، رم با گنجایش 8 گیگابایت، حافظه داخلی حداقل 512 گیگابایت و کارت گرافیک با رم حداقل 4 گیگابایت می باشد. اما برای بهره گیری بالاتر از لپتاپ خود باید از سیستم های پیشرفته تری استفاده کنید. طبیعی است که هر چه قدرت نوتبوک شما بالاتر برود با سرعت و عملکرد بهتری کار می کند. همچنین اگر برای رشته معماری می خواهید لپ تاپ بخرید پیشنهاد می کنیم مقاله ” راهنمای خرید لپ تاپ معماری ” را مطالعه کنید. که با تخصص بیشتری درباره آن گفته شده است.

بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی 3 بعدی در سال 2022

ما در ادامه لیستی از بهترین ها در طراحی 3D را برای شما تهیه کرده ایم. هر کدام از گزینه های معرفی شده دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. که برای انواع کاربردها خصوصیت های ویژه ای دارد.

لپ تاپ اپل مدل Macbook Pro 2022 مخصوص مدل سازی 3 بعدی

یکی از بهترین ها در سایز 13 اینچ قطعا همین نوت بوک می باشد. طراحی ظاهری بسیار شیک با وزن 1.4 کیلوگرم انتخابی ساده، جمع و جور و دوست داشتنی است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این لپ تاپ طراحی 3 بعدی حاشیه های باریکی دارد و کیفیت تصویر آن 1600×2560 پیکسل است. جنس بدنه آلومینیومی تا حدود زیادی این نوتبوک را مقاوم ساخته و به آن استحکام بالایی می دهد. لولای آن استقامت مطلوبی دارد، تا 140 درجه باز می شود و نیز در هنگام استفاده لرزش یا لق زدن نمایشگر را در آن تجربه نخواهید کرد. همچنین به دلیل تعادل موجود در اجزای آن می توانید به راحتی آن را با یک دست باز کنید.

صفحه کلید

کلید های کیبورد یک میلیمتر عمق حرکتی دارند و صدای زیاد و آزار دهنده ای در هنگام کار کردن ایجاد نمی کند. چینش و فاصله ی آن ها نیز مناسب است. و انگشت ها به راحتی با دکمه ها کار می کنند. این مدل تنها مک بوک اپل می باشد که دارای تاچ بار می باشد و به جای کلید های بخش Function قرار دارد. در سمت چپ تاچ بار دکمه ESC و در سمت راست آن کلید پاور قرار دارد که به تاچ آی دی نیز مجهز است. و در بازکردن قفل ها با عملکردی سریعتر کمک شما می کند.

پردازنده و گرافیک

از لحاظ پردازشی می توان گفت که این کمپانی معمولا سیستم های قدرتمند و با طول عمر بالا را ارائه می دهد. تراشه M2 اپل دارای 8 هسته می باشد و با فرکانس 3.49 گیگاهرتزی کار می کند. پهنای باند این تراشه به نسبت نسل قبلی خود بهبود یافته و تا 24 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند. پردازنده گرافیکی به همراه چیپست M2 قرار دارد و مجهز به 10 هسته می باشد.

هارد، رم و پورت

و سرعت بالایی دارد. این لپ تاپ با مدل هایی در مقادیر 6، 8 و 24 گیگابایت رم ارائه می شوند. و حافظه داخلی آن ها نیز در مقادیر 256 گیگ، 512 گیگابایت ، 1 ترا و 2 ترابایت تولید می شوند. پورت های مورد استفاده این لپ تاپ مناسب مدل سازی 3 بعدی شامل 2 درگاه اتصال thunderbolt 4 که از شارژر، Display Port، thunderbolt 3، USB 4 و USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی می کند. و نیز یک درگاه صدای جک برای اتصال هدفون هندزفری و اسپیکر می شود.

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo مخصوص مدل سازی 3 بعدی

ایسوس که یکی از بهترین برند های لپ تاپ است. که قطعا در طراحی 3 بعدی نیز به خوبی درخشیده است. زنبوک Pro Duo 14 اینچی ایسوس یکی از آن هایی می باشد که با تخصص دارای ویژگی هایی برای طراحی است. این لپ تاپ رندرینگ 3D با نسخه جدید خود که در سال 2022 روانه بازار شده است. و دیزاین زیبایی که دارد ، بسیاری از کاربران را جذب خود کرده است.

مشخصات فیزیکی

وجود دو صفحه نمایش لمسی در کنار کیبورد این نوتبوک امکانی عالی برای استفاده بهینه و عملکرد سریعتر را فراهم کرده. می توانید همزمان که در حال طراحی مدل های 3 بعدی خود هستید شبکه های اجتماعی را در مانیتور دوم قرار داده و پیام هایتان را نیز مدیریت کنید. و یا بخشی از ابزار مورد استفاده خود در نرم افراز مورد نیازتان را در آن قرار داده تا محیط دسترسی بیشتری داشته باشید. این اولترابوک در اندازه 14 اینچ ارائه می شود و وزن آن بین 1.75 و 1.7 کیلوگرم است. بدنه این نوت بوک مقاومت بالایی دارد و از جنس پلاستیک با کیفیت است.

پردازنده رم و گرافیک

این محصول با پردازنده های Core i5، Core i7 و Core i9 نسل دوازده و مقدار رم 8، 16 و 32 گیگابایت از نوع DDR5 تولید می شود. که دارای سرعت دو برابر نسل قبلی خود می باشد. برای حافظه داخلی، این اولترابوک از دو اسلات PCIe 4.0 استفاده شده و از 512گیگ تا 2 ترابایت را پشتیبانی می کند. یک پردازنده گرافیکی آن بورد اینتل Iris Xe به همراه کارت گرافیک RTX 3050Ti با 4 گیگ حافظه گرافیکی پردازش های گرافیکی رندرینگ 3 بعدی شما را بر عهده می گیرند که توان پردازشی بالایی دارند.

پورت ها

زنبوک Pro Duo 2022 مجهز به یک پورت USB 3.2 Type-A، 2 درگاه Thunderbolt 4، یک HDMI 2.1، یک عدد درگاه DC-in، درگاه کارت SD و یک درگاه صدای جک می باشد.

اگر می خواهید که حتما لپتاپ با صفحه نمایش لمسی بخرید می توانید در مطلب “ بهترین لپ تاپ های لمسی سال 2022 ” جدیدترین های تاچ اسکرین را پیدا کنید.

لپ تاپ ایسر مدل Predator Helios 300 مخصوص مدل سازی 3 بعدی

اگر یک سیستم قوی می خواهید که به وسیله آن مدل سازی 3 بعدی کنید. و همچنین انواع بازی های مختلف را اجرا کنید، Predator Helios 300 یک شاهکار جذاب می باشد که ظاهری همچون یک جنگنده دارد. بدنه ی محکم که اجزای قدرتمندی را درون خود جا داده و حفره های مناسبی برای رد و بدل کردن هوا و خنک کردن اجزای داخلی سیستم دارد. اندازه 15.6 اینچی آن برای کاربرد معمولی و 17 اینچی نیز برای آنهایی که نمایشگر بزرگتری می خواهند.

Predator Helios 300 مجهز به پردازنده Core i7 نسل دوازده و 32 گیگابایت رم DDR5 می باشد. و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی داخلی که می توانید به راحتی انواع داده ها را درون آن ذخیره کنید. در کنار ویژگی های جذابی که این نوت بوک دارد. کارت گرافیک مدل GeForce RTX 3080 خبر از توانایی و عملکرد به شدت قدرتمندی برای امور گرافیکی را می دهد.

درگاه های اتصال هلیوس 300 نیز شامل یک HDMI، 3 عدد پورت USB 3.2 Type-A، یک پورت USB 3.2 Type-C و یک درگاه RJ-45 برای اتصالات شبکه ای می باشد.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3 مخصوص مدل سازی 3 بعدی

ورژن جدید اولترابوک گیمینگ لنوو که مخصوص کاربری سنگین گرافیکی طراحی شده است. جنس بدنه این لپ تاپ از پلاستیک با کیفیت و سبک ساخته شده. و با وزن 2.3 کیلوگرم در رده بندی نیمه سبک قرار می گیرد. سایز مانیتور این نوتبوک 15.6 اینچ می باشد.

و با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز کار می کند. برای کار کردن در نیمه شب و فضای تاریک نور پس زمینه کیبورد در آیدیاپد گیمینگ 3 تعبیه شده است. و لولای با کیفیت این اولترابوک حرفه ای مقاومت بالایی دارد. و به خوبی صفحه را نگه می دارد و خبری از لرزش مانیتور در هنگام کار کردن نیست.

سخت افزار داخلی این لپ تاپ مدل سازی 3D شامل یک پردازنده نسل 12 Core i7 با فرکانس پردازش 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم با سرعت 3200 و حافظه داخلی با ظرفیت 512 گیگابایت می باشد. که تا 2 ترابایت می توانید آن را ارتقا دهید. کارت گرافیک GeForce GTX3060 با حافظه گرافیکی 6 گیگابایت نیز در انجام انواع پردازش های گرافیکی با توان بالا کار می کند و کیفیت بالایی دارد.

پورت های مورد استفاده این لپ تاپ رندرینگ یک درگاه Ethernet، یک عدد HDMI، 2 عدد USB 3.2 و یک پورت صدای Jack می باشد.

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Flip 15 Q582EH مخصوص مدل سازی 3 بعدی

لپ تاپ 2 در 1 معروف ایسوس از همان لپتاپ هایی می باشد. که کاربر می تواند به راحتی و در هر شرایط آن را استفاده کند. می توانید آزادانه این لپ تاپ رندرینگ را به هر حالتی که می خواهید قرار دهید.

زیرا لولای آن توانایی چرخش 360 درجه ای دارد. و می توانید حتی آن را تبدیل به یک تبلت کرده و در میان دستانتان به تولید مدل های 3 بعدی بپردازید. وزن این لپ تاپ تا جایی که ممکن بود بهینه شده. تا وقتی آن را نگه می دارید خسته نشوید و راحت تر به حمل این اولترابوک بپردازید.

این لپ تاپ 2 در 1 دارای پردازنده Intel Core i7 نسل 11 با 4 هسته و 8 رشته در کنار 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 می باشد. که مخصوص پردازش های سنگین است. مقدار حافظه داخلی لپ تاپ هیبریدی ایسوس 512 گیگابایت می باشد که از نوع هارد SSD می باشد. و سرعت بالایی دارد. کارت گرافیک GeForce GTX 1650 MAX-Q که در این لپ تاپ قرار دارد. سریعتر از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 MAX-Q می باشد و با توان پردازشی 30 وات کار می کند.

درگاه های اتصال لپ تاپ Zenbook Flip Q528EH شامل 2 عدد Thunderbolt، 1 درگاه USB 3.2 Type-A، یک درگاه HDMI، یک درگاه جک 3.5 و یک درگاه کارت SD می باشد.