لپ تاپ اداری ، راهنمای جامع خرید

لپ تاپ اداری

لپ تاپ اداری ، راهنمای جامع خرید

راهنمای جامع خرید لپ تاپ اداری لیستی کامل از نکات مهمی می باشد که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید. خرید یک نوتبوک اداری اقدامی مهم برای پیشرفت در کارها می باشد. و باید ویژگی های مهمی داشته باشد تا به خوبی پاسخگوی نیاز های ما باشد و نیز مدت طولانی عمر کند.

در محیط های اداری بهتر است که از لپتاپ استفاده شود. مهم ترین دلیل این می باشد که لپتاپ ها راحت تر از کامپیوتر های رومیزی جابه جا می شوند و فضای کمتری را اشغال می کنند.

همچنین وقتی بیرون از محیط کارتان به یک سیستم رایانه ای نیاز پیدا کنید می توانید از نوت بوک استفاده کنید. و در انجام کارهایتان محدودیت نداشته باشید. لپ تاپ و کامپیوتر هر کدام در مقایسه با یکدیگر مزیت ها و معایبی دارند. که شما می توانید نکات بیشتری را در مقاله ” مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر ” مطالعه کنید.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ اداری

ما از لپتاپ ها برای کارهای مختلف استفاده می کنیم و براساس نوع و حجم کارهایی که انجام می دهیم نیازمند سخت افزار های خاصی هستیم. کارخانه های تولید کننده نیز برای کاربردهای متفاوت اجزای نوت بوک ها را در تنوع های بالا ارائه می دهند. که هر کاربر بتواند سیستم مورد نیاز خود را پیدا کرده و بخرد. یکی از نقش هایی که یک نوت بوک در زندگی روزمره ما دارد در ادارات است و ما در ادامه می خواهیم درباره ویژگی های آن بگوییم. همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و لیستی از کارهایی که با نوتبوک اداری خود می خواهید انجام بدهید بنویسید. و با کمک این مطلب لپ تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنید.

کدام برند بهتر است؟

در هنگام خرید لپتاپ اولین کلمه ای که به گوش ما می خورد نام برند آن می باشد. کارخانه تولید کننده نوت بوک مورد نظر ما یکی از نکات مهم در انجام این خرید است. نکاتی همچون کیفیت، طول عمر و مسئولیت پذیری خدمات پس از خرید به شرکت تولید کننده نوتبوک مربوط است. در بین برند های متفاوتی که در بازار هستند، درباره آن هایی که کیفیت و اعتبار بیشتری دارند تحقیق کنید و یکی را انتخاب کنید.

بهترین برندهای نوت بوک اداری در ایران شرکت هایی از قبیل:

  • لنوو Lenovo
  • ایسوس Asus
  • اچ پی HP
  • ایسر Acer
  • مایکروسافت سرفیس Microsoft Surface

هستند و بهترین و با کیفیت ترین نوت بوک های اداری را به بازار ارائه می دهند. توصیه می کنیم اگر می خواهید درباره برند های نام برده بیشتر بدانید مقاله ” کدام برند لپ تاپ را بخریم؟ ” را مطالعه کنید.

ابعاد و وزن لپ تاپ اداری باید چطور باشد؟

فضای میزهای کاری معمولا با وسایلی مثل مدارک و لوازم تحریر تا حدودی اشغال می شود. پس بهتر است که به جای کامپیوتر به سراغ نوتبوک ها بروید تا بتوانید نظم بهتری را در میز خود اجرا کنید. معمولا لپتاپ های کمتر از 16 اینچ انتخاب های بهتری هستند. همچنین اگر می خواهید که نوت بوک اداری خود را در طول روز جابه جا کنید و در مکان های متفاوت استفاده کنید، باید وزن نوتبوک اداری کمتر از 1.8 کیلوگرم باشد. تا در جنب و جوش های کاری خود بار کمتری را حمل کنید و در نتیجه کمتر خسته شوید.

پردازنده مورد نیاز در کاربرد اداری

پردازش هایی که در ادارات انجام می شوند معمولا سبک هستند و به یک پردازنده قوی نیاز ندارید. یک پردازنده میان رده برای کارهای شما کاملا پاسخگو است و تمام کارهایتان را انجام می دهد.می توانید با استفاده از پردازنده هایی همچون Intel Core i3 و AMD Ryzen 3 یا حتی پردازنده های معمولی تر هم کارهایتان را انجام دهید. همچنین بهتر است که یک نوت بوک اداری با پردازنده ای از آخرین نسل های بازار را بخرید. که کیفیت بهتری داشته باشند و عملکرد بهینه تری را به شما ارائه دهد.

رم مورد نیاز در لپ تاپ اداری

حافظه رم در یک سیستم رایانه ای اهمیت بالایی دارد و تاثیر بالایی در عملکرد پردازنده و سیستم دارد. پایین بودن مقدار گنجایش و سرعت رم، عملکرد پردازنده را محدود می کند. و به شما اجازه بهره وری از بهترین عملکرد سیستم را نمی دهد. یک رم 4 گیگابایت می تواند عملکرد قابل قبولی را به شما ارائه دهد. اگر هم می خواهید که عملکرد بهتری را به دست آورید رم 8 گیگابایت نیز مقدار مطلوبی می باشد.

لپ تاپ اداری

حافظه داخلی لپ تاپ اداری باید چطور باشد؟

حافظه داخلی نوتبوک اداری بهتر است که هارد SSD باشد. زیرا به نسبت هارد HDD وزن کمتر و سرعت بیشتری دارد. اما اگر می خواهید محصولی با قیمت کمتر را خریداری کنید می توانید از لپتاپ اداری با هارد HDD را انتخاب کنید.

برای گنجایش آن نیز اگر می خواهیم اطلاعات زیادی را ذخیره کنیم بهتر است که به نوت بوک هایی فکر کنیم که حافظه داخلی آن ها بیشتر از 512 گیگابایت است. اما اگر فقط می خواهیم چند برنامه ساده درون آن نصب کنیم و کارهای ساده ای را انجام دهیم حافظه های داخلی تا مقدار 512 گیگابایت می تواند گزینه مناسبی باشد.

گرافیک مورد نیاز لپ تاپ اداری

یک نوت بوک اداری پردازش های سنگین گرافیکی ندارد و با استفاده از یک کارت گرافیک آن بورد و معمولی می توان کارها را انجام داد.

پورت های مورد نیاز لپ تاپ اداری

برای اتصال به لوازم جانبی متفاوت باید پورت های لپتاپ خود را بررسی کنید و از وجود درگاه های مورد نیازتان در آن مطلع شوید. به طور معمول درون سیستم پورت USB بهتر است که 3 عدد یا بیشتر باشد. یک عدد درگاه LAN برای اتصالات شبکه ای. یک عدد پورت HDMI درصورتی که می خواهید به پروژکتور وصل شوید. و یک عدد پورت Thunderbolt برای انتقالات سریع بهتر است که وجود داشته باشد.

از مراکز معتبر خرید کنید.

برای احتیاط در خریدتان باید نکاتی را رعایت کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. و یا در صورت ایجاد مشکل راهی برای رفع مشکل خود داشته باشید. اولین اقدام خرید از مراکز معتبر می باشد. حتما قبل از اقدام به خرید درباره فروشگاهی که می خواهید از آن خرید کنید مقدار پرس و جو کنید و از اعتبار آن فروشگاه مطلع شوید. اگر هم از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنید نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

دومین قدم گارانتی محصول می باشد که باید یک گارانتی معتبر را انتخاب کنید. شرکت هایی از قًبیل آواژنگ، آوات، الماس ایران، ایمانتک، امرتات و سازگار ارقام چند نمونه از گارانتی های معتبر در بازار لپتاپ می باشند.

سومین قدم که یکی از مهم ترین کارها در انجام یک خرید می باشد فاکتور رسمی است. برای امنیت بیشتر در خریدتان باید سندی داشته باشید که رسمیت خرید شما را اثبات کند. به این منظور درخواست صدور فاکتور رسمی را داشته باشید. اگر می خواهید بدانید که فاکتور رسمی چیست و باید چه کارهایی را برای صدور آن انجام دهید پیشنهاد می کنیم به مقاله ” همه چیز درباره فاکتور رسمی و خرید رسمی ” مراجعه کنید.