لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟

لپ تاپ با گرافیک 4

لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟

لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟ در دنیای پیشرفته امروزی تقریبا اکثریت افراد جامعه به یک سیستم رومیزی و یا یک لپ تاپ نیاز دارند. از استفاده های خانگی و کارهای سبکی همچون وبگردی ، تماشای فیلم و عکس. تا استفاده های سنگینی همچون رندرینگ ، گیمینگ و ماینینگ همگی به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارند. که برای استفاده و نیاز کاربران مناسب باشد. و بتواند عملکرد مطلوب را به کاربران ارائه دهد.

لپ تاپ ها با تنوع بالای کانفیگ در بازار هستند. و برای نیاز های متفاوت کاربران به فروش می روند. مشخصه های متفاوتی در خریدن یک لپ تاپ تاثیر گذارند. که کارت گرافیک نیز یکی از مشخصه هایی می باشد. که می تواند به شما بگوید کدام لپ تاپ با نیاز های شما همخوانی دارد.

کارت گرافیک نیز از ویژگی هایی همچون مدل ، نسل و مقدار حافظه گرافیکی برخوردار می باشد. که براساس کاربرد های متفاوت تولید و طراحی شده اند. مقدار حافظه کارت گرافیک یک فاکتور مهم برای کاربران می باشد. زیرا یکی از دلایل بالا یا پایین بودن کیفیت تصاویری که لپ تاپ نمایش می دهد مقدار حافظه کارت گرافیک می باشد.

لپ تاپ هایی با گرافیک 4 گیگ برای بعضی از کاربران انتخابی بیش از حد نیاز است. زیرا بعضی از پردازش ها با گرافیک کمتر  نیز قابل انجام است و نیاز به هزینه اضافه نیست. اما برای بعضی از امور لپ تاپ با این گرافیک کاملا انتخاب مناسبی می باشد و دقیقا همان چیزیست که کاربر به آن نیاز دارد.

لپ تاپ با گرافیک مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

دانش آموزان و دانشجویان معمولاً با لپ تاپ پروژه های درسی خود را انجام می دهند. و کلاس های آنلاین خود را مشاهده می کنند. و معمولا برنامه هایی همچون افیس ، مرورگر های اینترنتی و برنامه های کمک درسی استفاده می کنند. برای انجام امور دانش جویی و دانش آموزی نیازی به استفاده از لپ تاپ با این گرافیک نیست. و با گرافیک هایی که حافظه 2 گیگ یا کمتر دارند نیز می شود کارهای ذکر شده را انجام داد. پس در نتیجه به شما می گوییم که خریدن یک لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک برای دانشجویان و دانش آموزان یک هزینه اضافی است. و آنها می توانند با هزینه کمتر نیز محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

برای کاربری روزانه و مولتی مدیا نیاز به گرافیک 4 گیگ نیست

کاربری مولتی مدیا که مجموعاً اموری همچون گوش کردن موسیقی ، تماشای فیلم و عکس ، کپی کردن سی دی ، جستجو در اینترنت و در کل پردازش های سبکی می باشد. با کارت گرافیک های معمولی نیز قابل انجام دادن است. استفاده از لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک برای امور مولتی مدیا یک کار افراطی می باشد که بودجه کاربران را هدر می دهد. پس اگر می خواهید که لپ تاپ را برای کارهایی مثل تماشای فیلم وب گردی و موارد ذکر شده استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که لپ تاپ با این گرافیک را از بین انتخاب هایتان حذف کنید. و به سراغ لپ تاپ مناسب تری بروید.

برای برنامه نویسی به گرافیک 4 گیگ نیازی نیست

اگر برای برنامه نویسی به دنبال لپ تاپ هستید می توانید یک لپ تاپ با گرافیک 2 گیگ را استفاده کنید. و بیشتر از آن را نیاز ندارید. زیرا امور پردازشی برنامه نویسی با حافظه گرافیکی کمتر از 4 گیگ نیز قابل انجام دادن است. و شما می توانید برای خرید یک لپ تاپ با گرافیک 2 گیگ یا کمتر اقدام کنید و لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک را نخرید. اما قابل ذکر است که برای برنامه نویسی گرافیکی و توسعه دهندگی بازی ها نیاز به لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک و بیشتر را استفاده کنید.

آیا استفاده از 4 گیگ گرافیک در ادارات تجاری الزامی است؟

لپ تاپ ها در ادارات برای استفاده هایی همچون دسترسی به پایگاه های داده ، برنامه های حسابداری و پردازش هایی متوسط و سبک استفاده می شود. و نیاز به گرافیک قوی نیست پس در جواب سوال بالا باید گفت که لپ تاپ با این گرافیک برای امور اداری و تجاری انتخابی افراطی و نامناسب است.

لپ تاپ هایی با 4 گیگ گرافیک انتخابی مناسب برای رندرینگ

برای رندرینگ و ویرایش عکس و فیلم قطعا کاربران به یک سیستم خوب نیاز دارند تا با کیفیت بسیار خوبی بتوانند تصاویر را بارگذاری کنند و خروجی بگیرند. لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک انتخابی مقرون به صرفه برای کاربری رندرینگ می باشد که می تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

استفاده از لپ تاپ هایی با 4 گیگ گرافیک برای گیمینگ

برای کاربری گیمینگ که از لحاظ گرافیکی پردازش های قوی لازم است تا یک سیستم با گرافیک قوی داشته باشید. که حافظه گرافیکی در مقدار 4 گیگ و بالاتر را داشته باشد. به این دلیل مقدار حافظه گرافیکی باید بالا باشد که کیفیت تصاویر بازی ها مقدار زیادی از حافظه رم کارت گرافیک را اشغال می کند. و اگر حافظه گرافیکی نتواند کیفیت تصاویر را پشتیبانی کند پردازنده گرافیکی حافظه رم سیستم را استفاده می کند. و این باعث کند شدن عملکرد سیستم می شود. پس باید از لپ تاپ با کارت گرافیک مناسب استفاده کنید. تا کیفیت لازم را در هنگام اجرای بازی ها داشته باشید. مقدار ایده آل حافظه گرافیکی برای بازی 6 گیگابایت می باشد. اما اگر بودجه کمتری را برای لپ تاپ می خواهید مصرف کنید لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک نیز می تواند به خوبی بازی ها را مدیریت کند.

در مجموع می توان گفت که لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک برای کاربری های رندرینگ و گیمینگ مناسب است اما برای استفاده های خانگی ، برنامه نویسی ، مولتی مدیا ، دانشجویی و دانش آموزی و اداری انتخاب مناسبی نیست و کاربران نیازی به خریدن لپ تاپ با 4 گیگ گرافیک برای این امور ندارند.

جمع بندی

ما در این مقاله به جمع آوری و بررسی اطلاعات جامعی درباره ی لپ تاپ هایی با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت پرداختیم. امیدواریم که اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده و جواب سوالهایتان را دریافت کرده باشید.