مزایا دستگاهای All In One

مزایا دستگاهای All In One

آل این وان (all in one) دستگاهی است که حد وسط لپ تاپ و کامپیوتر به شمار می آید با این تفاوت که مانیتور و کیس به صورت منسجم در آن قرار دارند. بنابراین می توان با استفاده از تنها کیبورد و ماوس در کنار آن، یک سیستم کامپیوتری کامل را داشت. بیشترین کاربرد این دستگاه محیط های اداری و سازمان‌ها هستند زیرا با طراحی منحصر به فرد و فشرده آن می توان با اختصاص کمترین فضای ممکن، سیستم کامیپوتری را برای کاربران فراهم کرد. در ادامه این مقاله به بررسی  مزایا  آل این وان می‌پردازیم.

1- متصل بودن مانتیور به سیستم

تمامی سیستم های کامپیوتری به مانیتور جداگانه احتیاج دارند. حتی لپ تاپ هم دارای حداکثر صفحه نمایش 17 اینچی است. اما همانطور که در مرحله اول و با توجه به ظاهر آل این وان می توان متوجه شد، صفحه نمایش این دستگاه ها به صورت منسجم با کیس و در ابعاد حداقل 20 اینچ می باشد. از طرف دیگر کیفیت تصویر بالای آل این وان ها در کنار ابعاد بزرگ آن، یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب آن محسوب می شود.

2-  کمترین اشغال فضای ممکن

با استفاده از آل این وان ها، از آن جاییکه مانیتور به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم کامپیوتری حذف شده است می‌توان کمترین فضا را به آن‌ها اختصاص داد همچنین اگر از کیبورد و ماوس بی‌سیم هم در کنار آن‌ها استفاده نمود، فضایی زیبا برای کاربران طراحی می‌شود که اهمیت این موضوع در ادارات و سازمان ها به وفور احساس می گردد.

3- قابلیت ارتقا رم و هارد

رم و هارد آل این وان ها قابلیت ارتقا دارند. هرچند این موضوع در برخی دیگر از کامپیوترها قابل مشاهده است اما آل این وان تنها سیستم منسجم مناسب کاربری اداری و سازمانی است که امکان ارتقای فضای ذخیره سازی آن نیز وجود دارد. این امر می تواند باعث شود تا کاربر بتواند برای مدت طولانی تر و برای کاربری های متفاوت از آن استفاده کند.

4- مصرف برق پایین

کاهش مصرف برق تا 86 درصد از دیگر مزایای آل این وان است که به خودی خود نقش قابل توجهی در زمینه کاهش هزینه ها به خصوص در طولانی مدت دارد. این موضوع را کاربرانی درک می‌کنند که برای مدت زمان زیادی از سیستم کامپوتری استفاده می‌کنند. به خصوص اگر تعداد کاربران نیز بالا باشد. حتی برای مدل های قابل حمل آل این وان هم می توان آن را به برق شهری وصل نمود و از آن به عنوان کامپیوتر شخصی یا همان PC استفاده نمود.

5- کاهش هزینه‌ها

با استفاده از آل این وان با حذف مانیتور، بلندگو و … استفاده از همه آن‌ها در قالب یک دستگاه منسجم تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه ها داشت.