مزایا مینی کیس ها

مزایا مینی کیس ها

در این مقاله، در مورد اینکه مینی کیس چیست و مزایا و  نسبت به کامپیوترهای دیگر می پردازیم.

 

مینی کیس ها (mini case) در حقیقت همان کیس های معمولی با ابعاد کوچکتر و در حجم کمتر نسبت به کیس های بزرگ هستند.

 

این مینی کیس ها امکانات یک کامپیوتر پیشرفته و قابل ارتقا را ولی در اندازه ای کوچکتر دارند. برای کاربرانی که فضای محدودی در منزل یا محل کار برای کامپیوتر خود دارند این نوع کیس ها  بهترین گزینه و انتخاب خیلی مناسبی برای آنها می باشد. اغلب  به صورت مینی کیس استوک وارد ایران شده و عرضه می شوند. مینی کیس استوک به مینی کیسی گفته می شود که کارکرده است ولی کاملاً سالم و در حد نو می باشد.

برندهای تولید کننده سیستم ها روی این مینی کیس ها نام خاصی را گذاشته اند تا از کیس های بزرگ تولیدی شرکت خود متفاوت باشند. مینی کیس small factor نام  تولید شده توسط شرکت HP می باشد و شرکت دل (DELL) نام ultra را برای این کیس ها گذاشته است.

تفاوت عمده این نوع کیس ها استوک با کیس های موجود در بازار و سایت های فروش آنلاین در اندازه و ابعاد کیس می باشد. در بحث سخت افزار و اجزا سخت افزاری تفاوتی با هم ندارند. و برای امور کاری از مینی کیس ها و حتی امور پیشرفته استفاده کنید.

مینی کیس ها در بازار مشخصات متفاوتی دارند و براساس نیاز خود می توانید مینی کیس مورد نظر خود را تهیه نمایید و نکته جالب و قابل توجه اینکه قطعات مینی کیس را براحتی می توانید ارتقا دهید.

 

مینی کیس ها اصولاً فول پورت هستند و حداقل 8 و حداکثر 12 پورت یو اس بی (USB) در قسمت پشت و جلوی سیستم دارند.

مزایا 

کم بودن فضای اشغالی توسط : در مقایسه با کیس های معمولی،  فضای کمتری را اشغال می کنند که این امر برای کاربرانی که محدودیت مکانی برای کیس دارند گزینه مناسبی می باشد.

مصرف انرژی پایینتر  مینی کیس ها مصرف انرژی پایینتری دارند که باعث پایین آمدن هزینه های انرژی کاربر می شود. مصرف کمتر انرژی به دلیل استفاده از فناوری 14 نانومتری در CPU (پردازنده) این کیس است.

طراحی زیباتر: در نظر اکثریت کاربران، مینی کیس ها ظاهر زیباتری نسبت به کیس های دیگر دارند و مشابه کیس های معمولی از تمام سیستم عامل ها مانند لینوکس، اندروید و … پشتیبانی می کنند.

 

.

 

برخی از مزایای مینی کیس استوک عبارتند از:

1- بدنه با استحکام بالا: مینی کیسها دارای بدنه با استحکام بسیار بالا هستند. زیرا فلزات به کار رفته  از آلیاژهای بسیار مرغوب در اروپا و آمریکا می باشد و به همین جهت بد از سالها همچنان همان کیفیت و زیبایی اولیه خود را دارند.

 

2- دسترسی آسان به فضای داخلی : این کامپیوترها  طوری طراحی شده اند که قطعات موجود درآن را می توان فقط با فشردن چند دکمه جا به جا کرد و به تمام قطعات و تجهیزات داخل آن دسترسی داشت.

 

3- فن (Fan) خنک کننده هارد کامپیوتر در قسمت پایین هارد قرار دارد. یکی از قسمت هایی که در کامپیوتر و مینی کیسها مدام در حال استفاده است هارد می باشد. کلیه اطلاعات بر روی هاردها ذخیره می شوند پس سلامت این قسمت  بسیار بااهمیت است. وقتی که هارد  کامپیوتر خنک باشد سرعت بازخوانی اطلاعات زیاد می شود.

 

 

4-  مجهز به فن گازی هستند. کلیه تجهیزات و وسایل الکترونیکی مخصوصاً کامپیوترهایی که دارای سی پی یو هستند بعد ار مدتی کارکردن داغ شده و باید دوباره خنک شوند در غیر این صورت در کمتر از چندین ساعت خراب شده و از بین می روند. در مینی کیسها به جای استفاده از فن خنک کننده از سیستم فن گازی همانند همان چیزی که که در یخچال ها وجود دارد استفاده می شود که قدرت بالایی دارد و بی صداست.

5- اندازه  نصف کیس های موجود در بازار می باشد و تمام تجهیزات و قطعات یک کامپیوتر در همان فضای کوچک طراحی شده است. اندازه مینی کیسها ۳۴ * ۳۰ * ۹  سانتیمتر است که در نوع خود منحصر به فرد است. این ابعاد کوچک اجازه این را می دهد که هر جایی این کیس ها رو گذاشت و همینطور با این ابعاد  میتوانید کیس رو خیلی راحت جابجا کرده بدون اینکه نگران وزن و اندازهآ باشید.

 

6- عملکرد بهینه سخت افزاری در: سخت افزارهای این کامپیوتر ها طوری طراحی شده که علاوه بر حجم کم بازدهی بهتری را نیز دارند. برای مثال اگر یک CPU با یک کارت گرافیک نامناسب بر روی کامپیوتر کانفیگ شود، سرعت کامپیوتر کاهش می یابد ولی در این نوع کیس ها، سخت افزارها طوری توسط شرکت سازنده انتخاب شده اند که علاوه بر حجم کم بهترین ارتباط را با یکدیگر داشته به طوری که سیستم بهترین عملکرد و بازدهی را داشته باشد.

 

 

7- عمر بالای : این کامپیوترها طوری طراحی شده اند که ساعات طولانی بتوان از آن استفاده کرد و سازندگان این نوع کیس ها  چون میدانند که این کامپیوترها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند در ساخت این دستگاه ها ظرافت زیادی به خرج داده اند.

در نتیجه باید گفت اگر به عنوان یک کاربر به دنبال یک کیس با ظاهر زیبا، مصرف کم، حجم کم و جمع و جور با قابلیت جابجایی راحتر هستید، مناسبترین و بهترین انتخاب برای شما مینی کیس می باشد