مینی کیس G2

مینی کیس G2

مینی کیس HP EliteDesk 800 G2 یکی از پرفروشترین مینی کیس های HP  موجود در بازار است که عمدتا بصوت استوک در دسترس است . لذا تصمیم گرفتیم این مینی کیس را بررسی دقیق تری داشته باشیم تا با اگاهی بیشتری ، نسبت به خرید اقدام کنید.

از این مینی کیس می توان برای استفاده از نرم افزارهای کاربردی طراحی ، کارهای مهندسی و پروژه های تجاری به راحتی استفاده نمود. تاریخ معرفی این آن سال 2016 است .
همچنین استفاده از این کیس ها برای مراکزی که دارای سیستم‌های  Real-time هستند و به صورت شبانه روزی از سیستم استفاده می کنند مناسب است ، زیرا کارایی و مقاومت این دستگاه ها در طولانی مدت زیاد است.
از نظر طراحی نیز این کیس ها دارای طرحی منحصر به فرد و شکیل بوده و به دلیل ویژگی‌های زیادی که دارد می تواند نیازهای کاربران را تامین کند.
کوچک و جمع و جور این نوع مینی کیس ها نیز باعث شده است که بتوان از آن ها هم به صورت افقی و همچنین عمودی استفاده نمود.

ابعاد این مینی کیس 10 سانتیمتر ارتفاع ، 34 سانتیمتر عرض و 38 سانتیمتر طول می باشد که نسبت به کیس های حجیم رایج ، ابعاد بسیار جمع و جور و مناسبی لست . همچنین این مینی کیس بسته به قطعات داخلی بین 6-7 کیلوگرم وزن دارد .

CPU

مینی کیس HP Elite 800 G2 از یک پردازنده Core i5 6500  نسل 6 اینتل بهره می برد. سرعت پایه این کیس ها 3.3 گیگاهرتز در نظر گرفته شده و از ۴ هسته برخوردار هستند.
فرکانس پردازنده این نوع کیس ها بین 3.4 تا 4 گیگاهرتز بود و ظرفیت حافظه کش در آن ها ۶ مگابایت است. سیستم خنک کننده پردازنده یا فن و هیت سینک معمول است که بدون صدا ساعت ها ، سی پی ئو را خنک نگه می دارد.

مینی کیس hp مدل  EliteDesk 800 G2 ،  برای انجام کارهای دو بعدی مانند فتوشاپ ، کورل و غیره ایده آل است ، زیرا از چیپ گرافیکی بسیار قدرتمندی برخوردار است ، اما برای انجام کارهای سه بعدی باید کیس را ارتقا داد و کارت گرافیک مجزا بر روی آن نصب کنید.
این مینی کیس از Intel HD Graphic 4600 – Shared up To 4GB آنبرد بهره می برد که برای امور اداری و خانگی کاملا پاسخگوست و نیازی به هیچ ارتقایی ندارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع کیس ها ، قابلیت آنها در استفاده همزمان از چند مانیتور با استفاده ار 2 پورت Display port و باز کردن همزمان چند برنامه می باشد .

در صورت نیاز ، امکان اضافه کردن کگارت گرافیک مجزا نیز در این مینی کلی وجود دارد.

این مینی کیس بطور پیشفرض از ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده که نوع آن HDD SATA است و می‌توان آن را تا ۸ ترابایت ارتقاء داد. مادربورد مجموعا دارای 3 اتصال ساتا است که میتوان برای ارتقا هارد از آنها استفاده نمود. برای اضافه کردن هارد در داخل کلیس فضای اضافی پیش بینی شده است . یک هارد در زیر دی وی دی رام و یک هارد در زیر کاور کیس قابل قراردادن است . چناچه بخواهید از هارد های SSD  استفاده کنید نیز میتوان با استفاده از براکت ، آن را در جای مناسب قرار داد.

توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد دارید برای اهداف کاری خود از این کیس ها استفاده کنید حافظه آن را با حافظه SSD جایگزین نمایید که بسیار پر سرعت بوده و سرعت کار شما را افزایش می ‌دهد.
در کیسی که در اختیار ما قرار داد ، یک هارد SSD  برای سیستم عامل و یک هارد HDD  برای ذخیره سازی فایل ها استفاده می شود که نتیجه آن سرعت بالای سیستم است.

از نظر دارا بودن حافظه رم نیز این نوع کیس ها از ۸ گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده که نوع آن DDR4 است و می‌ توان آن را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا داد.

در مینی کیس HP EliteDesk 800 G2   تعداد زیادی پورد استاندارد وجود دارد . همانطور که در تصویر مشخص است در جلوی دستگاه :
. ورودی میکروفن
– خروجی صدا یا اسپیکر
– 2 پورت USB3
– 2 پورت USB2  قرار دارد .

نمای جلو و پورتها

در پشت دستگاه نیز پورت های مختلفی پیش بینی شده است.
– خروجی صدا (اسپیکر)
– 6 پورت USB3
– پورت کارت شبکه
– 2 پورت Display port  ( برای اتصال مانیتور )
– پورت های VGA و  serial
– پورت های قدیمی ماوس و کیور