چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است؟

چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است؟

یکی از پرطرفدارترین رشته­ ها در ایران قطعا معماریه. دانشجوهای معماری از نرم­ افزارهای گرافیکی و طراحی قدرتمندی استفاده میکنن. این نرم­ افزارها تنها در صورتی دقیق و بدون هنگ اجرا میشن که برای اجرای اون ها یک سیستم قوی تهیه شده باشه. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ­ای با عنوان چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است بنویسیم.

خرید بدون آگاهی هر نوع لپ تاپ برای معماری کاملا اشتباهه. حتما باید قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد تهیه مناسب­ ترین لپ تاپ برای معماری رو کسب کرده باشین. شما باید بدونین که قطعات تاثیرگذار در خرید لپ تاپ کدام قطعات هستن. همچنین باید تک­ به تک قطعات مورد بحث قرار گرفته و بهترین مورد انتخاب بشه. در واقع انتخاب لپ تاپ برای معماری انتخابی کاملا تخصصیه و باید با نهایت دقت همراه باشه.

ما در این مطلب هم موارد بالا رو بررسی می­کنیم هم در انتها مناسب­ ترین لپ تاپ­ های موجود برای رشته معماری معرفی میشن. اطمینان داشته باشین که در پایان این مطلب پاسخ تمام سوال هاتون داده شده. پس با ما در ادامه این نوشته همراه باشین.

عوامل موثر برخرید لپ تاپ برای معماری

پردازنده

شاید حرف اشتباهی نزده باشیم اگه بگیم که پردازنده مهمترین قطعه برای هر کامپیوتریه. شک نداشته باشین که پردازنده خوب میتونه معجزه کنه و توان کل سیستم رو بالا و بالاتر ببره. پس سعی کنین مبلغ مناسبی برای پردازنده کنار بذارین. پیشنهاد ما برای این قسمت Core i5 , Core i7 هستش. این پردازنده ­ها مربوط به اینتل هستن. اگه میخواین از برند AMD خرید کنین رایزن ۷ گزینه مناسبی برای این­کاره. این پردازنده ­ها میتونن کل سیستم رو به حرکت دربیارن و سخت­ ترین نرم افزارها رو هم اجرا کنن. برای خرید لپ تاپ برای معماری حتما به پردازنده توجه ویژه ­ای داشته باشین.

رم

یکی دیگه از مهمترین قطعات کامپیوتر رم هست. شما با خرید رم بالاتر در واقع یار کمکی موثری برای پردازنده انتخاب میکنین. رم بالا باعث میشه سرعت پردازش بالا رفته و کارها سریعتر انجام بشه. حداقل رم مورد نیاز برای اکثر کارهای گرافیکی هشت گیگابایته. البته توصیه داریم که اگر میتونین رم ۱۶ و بالاتر تهیه کنین. رم یکی از مناسب ترین قیمت­ ها رو در بین قطعات کامپیوتری داره. پس سعی کنید از حداکثر توانایی مالی خودتون برای خریدش استفاده کنین.

کارت گرافیک

شاید اکثر افراد کارت گرافیک رو بیشتر برای بازی بشناسن. ولی کارت گرافیک یک عامل بسیار موثر بر اجرای نرم ­افزارهای طراحی هم هستش. پس باید با بودجه مناسب برای خرید اون اقدام کنین. حداقل کارت گرافیک مناسب لپ تاپ برای معماری 2 گیگابایته. توجه کنین که دو گیگابایت برای شروع کاره و بعدا حتما باید اون رو ارتقا بدین. نرم­ افزارهای کمی پیشرفته حداقل 4 گیگ گرافیک میخوان.

مانیتور

با توجه به اینکه نرم­ افزارهای طراحی احتیاج به دقت بالایی دارن بهتره که از مانیتورهای ۱۴ اینچ و بالاتر استفاده بشه. البته که کیفیت صفحه نمایش هم پارامتر مهمیه و باید مورد توجه قرار بگیره. شما می­تونین برای این موضوع از صفحه ­های فول اچ دی کمک بگیرین.

هارد

برای انتخاب هارد قطعا بهترین گزینه استفاده از هاردهای اس اس دی هست. این نوع از هاردها سرعت بسیار بالایی دارن و میتونن به راحتی انواع نرم­ افزارها رو اجرا کنن. اگر قیمت هارد براتون مشکل سازه می­تونین از هاردهای هیبریدی استفاده کنین.‌ هاردهای هیبریدی ترکیبی از هاردهای معمولی و هارد اس اس دی هستن. شما در این حالت باید برنامه ­ها رو روی هارد اس اس دی و اطلاعات رو روی هارد معمولی بریزین. در این صورت از نقاط قوت هر دو هارد استفاده مناسب کردین.‌

مطالب بالا مهمترین مطالب در مورد قطعات بهترین لپ تاپ برای معماری بود ولی چند نکته حائز اهمیت دیگه نیز بهتره که رعایت بشه.

نکات مهم خرید لپ تاپ برای رشته معماری

  1. حتما در مورد سیستم کولینگ لپ تاپ تحقیق کنین. سیستم های خنک کننده جدید بسیار قوی بوده و دارای تکنولوژی ­های متفاوت هستن. پس سعی کنین این عامل رو هم جزء پارامترهای خریدتون بذارین.
  2. حتما برای لپ تاپ فن خنک کننده مناسب خریداری کنین و در مواقع لازم استفاده کنین.
  3. سعی کنین از برندهای معتبر خرید کنین و لپ تاپی تهیه کنین که قبلا امتحانش رو پس داده.
  4. شما یک خرید انجام میدین و تا سال ها از اون استفاده میکنین. پس سعی کنین با حداکثر توان مالی خودتون خرید رو انجام بدین. در خرید لپ تاپ برای معماری سیستم­ های ارزان را فراموش کرده و مورد مناسبی تهیه کنین.

در مطلب بالا مهمترین قطعات لپ تاپ برای معماری و همچنین مهمترین نکات خرید لپ تاپ مورد بررسی قرار گرفت. وقتشه که چند نوع از مناسب ترین انواع لپ تاپ برای معماری هم معرفی بشه.