تبلتی که جایگزین لپ تاپ شما میشود

تبلتی که جایگزین لپ تاپ شما میشود

به طور کلی، مایکروسافت سِرفیس  Microsoft Surface   به کامپیوترها و تبلت‌های تولید شرکت مایکروسافت اطلاق می‌شود. این سیستم‌ها شامل کامپیوترهای شخصی یکپارچه یا All In One، لپ تاپ ها، تبلت و تخته هوشمند یا همان “اسمارت برد” می‌باشند که نسل های جدید آنها دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

طراحی و توسعه محصولات فوق توسط کمپانی مایکروسافت صورت گرفته و تولید آن‌ها نیز توسط این شرکت با همکاری شرکت Pegatron تایوان انجام می‌گیرد. 

 

اگر نیاز شما از یک کامپیوتر چیزی شبیه به دیگر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است، دستگاه پیشنهادی ما، یک Surface Pro است. این دستگاه در قویترین حالت خود، پردازنده Intel Core i7، حافظه 16GB برای RAM و گرافیک Intel Iris™ Plus به حجم 8GB (که به صورت به اشتراک گذاری شده می‌باشد و در عمل، قابل مقایسه با یک گرافیک 4GB است)، و میزان یک ترابایت حافظه سریع SSD را داراست. اما شما با توجه به بودجه و نیاز خود، می‌توانید از بین 7 مدل مختلف سخت افزاری، انتخاب خود را انجام دهید. از آنجایی که حتی ضعیف‌ترین مدل Surface Pro نیز قادر به انجام بالای 90% امور شماست.

اما Surface Pro دستگاه بزرگتر و سنگین‌تری در مقایسه با Surface Go است، چراکه برای نیاز کاربر از یک لپ‌تاپ و نه یک تبلت طراحی شده است. البته باز هم وزن آن تنها 768 گرم بوده و با لپ‌تاپ‌های رایج 2300 گرمی اصلا قابل مقایسه نیست. همچنین شارژدهی باتری آن هم در حالت پخش ویدئو به صورت مستمر، 13 ساعت بوده و به نسبت دیگر لپ‌تاپ‌ها بسیار بیشتر می‌باشد. کیفیت صفحه نمایش آن از Surface Go بهتر بوده و دقتی بالاتر از Full HD را داراست. Surface Pro قادر به اجرای تمامی نرم افزارهای مورد نیاز شما از جمله MATLAB، CATIA، Autodesk 3Ds MAX، Adobe Premier، Adobe Photoshop و… می‌باشد. به طوریکه در تست‌های انجام شده، حتی ضعیف‌ترین Surface Pro نیز توانست تا ویدئویی با کیفیت 4K را به وسیله نرم افزار Adobe Premier در خروجی ارائه می‌دهد.

نسخه‌هایی از Surface Pro که دارای پردازنده Core i3 و Core i5 هستند، بدون نیاز به فن خنک کننده کار می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر عدم وجود هیچ سر و صدایی که از دیگر لپ‌تاپ‌ها می‌شناسید (صدای فن، صدای دیسک خوان، صدای حافظه قدیمی مکانیکی از نوع HDD)، شارژدهی باتری فوق العاده بالاتری در مقایسه با یک لپ‌تاپ سنتی را نیز تجربه کنید. شارژدهی که با عدد 13 ساعت پخش مداوم ویدئو شناخته می‌شود.

همچنین نسخه Core i5 از Surface Pro به عنوان اولین Surface Pro تاریخ نیز شناخته می‌شود که از قابلیت سیم کارت LTE پشتیبانی می‌کند. این مدل از Surface Pro با تکنولوژی و زحمت بسیار زیادی مجهز به قابلیت مذکور شده است و Microsoft تلاش‌هایی زیادی برای کارگذاری آن در کامپیوتر خود کرده است. در این مورد می‌بایست به تفاوت گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ به نام iPad که به راحتی LTE را دارند و کامپیوترهای MacBook که هیچکدام توانایی استفاده از LTE را دارا نیستند.

سرفیس های تبلت، کیبوردی اختصاصی دارند که با عنوان کاور شناخته می شود. cover علاوه بر اینکه کیبوردی کامل و روان است، حکم محافظی برای صفحه نمایش سرفیس را نیز دارد.

 

کیبورد جدید مایکروسافت با نام “تایپ کاور” از نسخه های پیشین بزرگتر بوده و از یک لولای اضافه نیز بهره می‌گیرد و می تواند با تا شدن لبه بالایی به سرفیس تبلت متصل شود. طراحی ساده و ارگونومیک این کاور از ویژگی های جذاب آن به شمار می‌آید.