هواوی تراشه‌ی جدید HiSilicon را در سال ۲۰۲۲ تولید می‌کند

هواوی تراشه‌ی جدید HiSilicon را در سال ۲۰۲۲ تولید می‌کند

تراشه‌های HiSilicon در آن مقطع پیشتاز بازار رقابتی بودند؛ خصوصاً HiSilicon Kirin 980 که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در گوشی هواوی میت 20 پرو مورد استفاده قرار گرفته بود، عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌هایی داشت که از اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کردند. این تراشه‌ی های‌سیلیکون، شارژ سیمی سریع ۴۰ وات را برای گوشی‌های هوشمند ممکن کرد و یک پردازنده‌ی سیگنال تصویر به همراه داشت که حالت عکاسی شب را ارائه می‌داد که از نظر منتقدان یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۸ بود (آن موقع هنوز حالت شب در گوشی‌های شرکت اپل وجود نداشت).

با‌ این‌‌ حال، بعد از تحریم‌های آمریکا در سال‌های اخیر، هواوی دسترسی خود را به شریک سازنده‌ی تراشه‌های خود، TSMC را از دست داد و تنها می‌توانست از باقی‌مانده‌ی موجودی‌های انبار خود استفاده کند یا از تراشه‌های 4G اسنپدراگون در ساخت گوشی‌های خود، مانند هواوی پی 50 پاکت، بهره ببرد؛ چراکه به سبب این تحریم، هواوی اجازه نداشت حتی تراشه‌های 5G اسنپدراگون را خریداری کند.

در سال ۲۰۲۲ و بعد از ۲ سال، حالا هواوی اخبار بسیار خوبی برای طرفداران خود به همراه دارد و از قصد خود برای تولید مجدد تراشه‌های HiSilicon خبر داده است. این خبر طی یک پوستر رسمی از سمت هواوی منتشر شده که در آن، این غول چینی مدعی شده که مجدداً حرکتی روبه‌جلو در بازار تراشه‌ها در سال ۲۰۲۲ خواهد کرد و طرفداران باید منتظر عرضه‌ی تراشه‌ی جدید HiSilicon باشند.

کمی بعد از انتشار این پوستر، شایعات بین کاربران چینی بالا گرفت و خصوصاً در انجمن‌های گفتگوی Bilibili، کاربران معتقدند که تراشه‌ی بعدی HiSilicon احتمالاً Skylight 800 نام دارد؛ اما هواوی در پاسخی بسیار سریع به این مطلب، صحت آن‌ ‌را رد کرد.

با تمام این اوصاف، هواوی در سال ۲۰۲۲ تراشه‌ی HiSilicon‌ جدید خود را با هر نامی که برای آن در‌ نظر گرفته باشد (چه Skylight، چه Kirin) عرضه می‌کند و این خبر بسیار خوبی برای طرفداران این شرکت چینی است.