معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد

هارد یکی از سخت افزار های بسیار مهم هر کامپیوتر می باشد این قطعه محل ذخیره سازی اطلاعات و داده ها می باشد. در صورت وارد شدن آسیب های احتمالی مانند سقوط از ارتفاع، غوطه ور شدن در آب، وارد شدن ضربه و یا مشکلات تخصصی دیگر مانند بدسکتوری، کندی و… اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی هارد مورد تهدید قرار گیرد و به طور کامل حذف خواهد شد که بسیار اتفاق ناگوار و پر هزینه و گاها غیر قابل جبران می باشد به همین منظور علاوه بر رعایت نکات ضروری جهت حفظ سلامت هارد، هر از گاهی آن را از طریق نرم افزارهای موجود بررسی نموده و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نرم افزار بررسی سلامت هارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

برنامه تست سلامت هارد CrystalDiskInfo

نرم افزار CrystalDiskInfo یکی از برنامه های بسیار مفید و دارای محیط کاربر پسند می باشد که تست سرعت هارد کامپیوتر و لپ تاپ بررسی دمای هارد و جزئیاتی دقیق از اطلاعات درایو ها را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد و از چندین زبان پشتیبانی می نماید. تست سلامتی هارد با چک نمودن کلید Health status صورت می پذیرد. در صورت مشاهده عبارت Good یعنی هارد شما سالم است و درصورت مشاهده عبارت Weak یا bad در می یابیم هارد دچار خرابی می باشد همچنین عبارت caution در دکمه Health status به معنای احتیاط در سلامت هارد است.

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزار تست هارد دیسک کامپیوتر HD Tune

نرم افزار یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی در تست سلامت هارد دیسک می باشند. این برنامه با انجام تست های مختلف بر روی هارد کامپیوتر، به عیب یابی هارد دیسک می پردازد همچنین سرعت دما و امنیت هارد دیسک را نیز تست می نماید.

در کل گزارش کاملی از شرایط و سلامتی هارد و عملکرد پردازنده (CPU) در هنگام کار با هارد دیسک و چک نمودن اجزای هارد دیسک را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد. نسخه رایگان این برنامه بروزرسانی نشده و ما قادر نخوایم بود از ویژگی های جدید افزوده شده بر این دستگاه بهره مند شویم.

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزار تست هارد Hard Disk Sentinel

Hard Disk Sentinel یا HDSentinel یک نرم افزار مانیتورینگ و تجزیه و تحلیل چند منظوره هارد های SSD و HDD است. هدف این نرم افزار آزمایش، تشخیص و ترمیم مشکلات هارد دیسک ، گزارش و نمایش سلامت هارد های SSD و HDD می باشد. HDSentinel توضیحات کاملی مانند نمایش کاملترین اطلاعات در مورد دیسک های سخت و دیسک های حالت جامد در داخل کامپیوتر و محفظه های بیرونی (دیسک های سخت USB / دیسک های سخت الکترونیکی SATA) و دمای هارد دیسک و همچنین درصد سلامت آن بسیاری از هشدارها و گزارش های مختلف برای اطمینان از حداکثر امنیت اطلاعات ارزشمند شما را ارائه می دهد.

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزار تست هارد hdd health

نرم افزار دیگر جهت بررسی سلامت هارد دیسک، hdd health می باشد. در این برنامه درصد سلامتی هارد و دمای آن نمایش داده می شود. و درصورت وارد شدن صدمه و خرابی به هارد شما، هشدار می دهد . این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی SMART باعث می شود از سلامت هارد دیسک خود اطمینان حاصل نمایید و هارد خود را به صورت کامل چک نمایید. و کلیه نکات و جزئییات مربوط به هارد دیسک خود با خبر بوده و درصورت وارد شدن صدمه سریعاً درصدد بر طرف نمودن مشکل برآیید.

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزار تست هارد HDD Scan

HDDScan یک نرم افزار رایگان برای بررسی هارد دیسک با قابلیت پشتیبانی از انواع هارد دیسک ها می باشد. که از آرایه های RAID و درایوهای فلش USB نیز پشتیبانی می کند. و همچنین گزارش کاملی درباره ویژگی های SMART را برای شما نشان می دهد. HDDScan قادر می باشد اطلاعاتی مانند دمای هارد دیسک ، شمارش مجدد چرخش ، تعداد ارور های گزارش را می توان در پرونده (TXT یا HTML) ذخیره نموده یا برای چاپ ارسال نماید. تنها عیب آن این است که فقط بر روی سیستم عامل های ویندوز اجرا می شود. این برنامه به صورت پرتابل می باشد یعنی بدون نصب بر روی سیستم قادر به اجرا آن خواهید بود.

معرفی 5 نرم افزار تست سرعت و سلامت هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر