پاکسازی برچسب از روی لپ تاپ

پاکسازی برچسب از روی لپ تاپ

پاکسازی برچسب از روی لپ تاپ می‌تواند کار سختی باشد، چه برچسب‌هایی جهت زیبایی و چه برچسب‌هایی که برای سفارشی‌ کردن لپ‌تاپ خود استفاده کرده بودید.

برای پاکسازی برچسب از روی لپ تاپ می توانید به آرامی توسط ناخن، کارت اعتباری یا چاقوی پلاستیکی شروع کنید. اگر بازمانده‌های چسبناک باقی ماند، با یک پارچه میکروفیبر و آب آن را پاک کنید. اگر آب جواب نداد، الکل، سرکه رقیق یا پد‌های پاک‌کننده را امتحان کنید. با وجود روش‌های موجود بسیار، حتی سرسخت‌ترین برچسب‌ها نیز نباید خیلی برای شما مشکل ایجاد کنند.

روش ۱٫ پاکسازی برچسب

  1. پاکسازی برچسب از روی لپ تاپی  که برای ۱ سال است برچسب را پاکسازی نکرده اید امتحان کنید. اگر برچسب نسبتا تازه باشد، باید قادر به کندن آن بدون پسمانده چسبناک زیادی باشید. ولی در طول زمان چسب پشت برچسب از ماده چاپی جدا می‌شود و پاکسازی تمیز برچسب سخت‌تر می‌شود.

– اگر برچسب شما بیش از ۲ سال است که در جای خود است، می‌توانید از آب، الکل یا دیگر محلول‌های پاک‌کننده برای پاک کردن مواد چسبناک استفاده کنید.

  1. از یکی از گوشه‌های برچسب شروع به کندن کنید. از ناخن‌های خود در گوشه‌ای از برچسب برای کندن آن از سطح لپ‌تاپ استفاده کنید. اگر ناخن‌های شما کوتاه است، از یک چاقوی پلاستیکی یا کارت اعتباری برای اینکار استفاده کنید.

نکته: اگر از چاقوی پلاستیکی یا کارت اعتباری استفاده می‌کنید، مراقب باشید که سطح لپ‌تاپ را خش نیاندازید. چاقوی پلاستیکی یا کارت را به آرامی حرکت دهید و آن را خشن نخراشید و خیلی سفت به سطح لپ‌تاپ فشارش ندهید. اطمینان حاصل کنید که از کارت یا چاقو به جای فلز استفاده می‌کنید.

  1. برچسب‌ها را به آرامی از گوشه کنده شده به بالا بکشید. هنگامی که گوشه بالا آمده را می‌کشید، همزمان سعی کنید که در جایی که برچسب به لپ‌تاپ چسبیده نیز با ناخن کمک کنید تا به جدا شدن کامل برچسب کمک کنید. به آرامی به کندن ادامه دهید تا استیکر کاملا از لپ‌تاپ جدا شود.

– کندن سریع و کشیدن محکم لبه‌های جدا شده می‌تواند باعث پاره شدن برچسب و افزایش باقی‌مانده‌ها شود.

– اگر برچسب تمیز در آمد، کار تمام است! اگر پسماند‌های چسب‌ناک باقی ماند، نگران نباشید، روش‌های زیادی برای خلاصی از شر آنها وجود دارد.

روش ۲ پاک کردن مواد چسبناک

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. کامپیوتر خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. اگر تا الان این‌ کار را نکردید، قبل از حمله به مواد چسبناک کامپیوتر خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. اگر می‌توانید باتری لپ‌تاپ خود را نیز در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ خود از برق بکشید.

– شما می‌توانید از آب یا مایعات دیگر برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود استفاده کنید و نگران خطر برق گرفتگی یا آسیب به کامپیوتر نباشید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. سعی کنید تا مواد چسبناک را ابتدا با یک دستمال نمناک بدون پرز پاک کنید. یک دستمال میکروفیبر تمیز را در آب داغ فرو کنید. محل چسبندگی را با حرکات چرخشی و فشار محکم پاک کنید. با کمی کار کردن، در چند دقیقه می‌بایست پسماند‌ها پاک شوند.

– مراقب باشید که رطوبت به داخل لپ‌تاپ نرود. آسیب‌های به دلیل رطوبت معمولا شامل گارانتی‌ نمی‌شود.

نکته: برای پاک‌ کردن، می‌توان با آرام‌ترین روش ممکن شروع کرد. بدین شکل نسبت به سطح در حال پاک شدن خطر آسیب کمی به وجود میاید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب

پاکسازی برچسب لپ تاپ با مایع ظرف شویی

  1. یک قطره از مایع ظرفشویی را در صورت نیاز به دستمال اضافه کنید. اگر آن ناحیه چسبناک یا کثیف بود، دستمال را زیر آب گرم ببرید و یک قطره مایع ظرفشویی به گوشه آن بزنید. آن گوشه را کمی با نوک انگشت بمالید تا کف کند و ناحیه چسبناک را با آن پاک کنید.

– هنگامی که کارتان تمام شد، بخش‌های غیرکفی پارچه را برای پاک کردن کف استفاده کنید.

– هیچ وقت مایع ظرفشویی، اسپری‌های گازی یا دیگر محلول‌های پاک کننده را مستقیما به لپ‌تاپ نزنید. همیشه پاک‌کننده‌ها را با پارچه استفاده کنید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. سطح را همیشه پس از اتمام کار با دستمال خشک پاک کنید. هنگامی که کار پاک کردن مواد چسبناک تمام شد، سطح را با یک پارچه خشک و تمیز دیگر پاک کنید. خشک کردن سطح باعث می‌شود که رده روی سطح نماند، مخصوصا اگر برچسب بزرگی را از روی بدنه لپ‌تاپ کنده باشید.

روش ۳: از بین بردن پسماند‌های سرسخت

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. اگر پارچه نمناک جوابگو نبود، از الکل ۹۰% استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌های سرسخت چسبناک، گوشه پارچه میکروفیبر را با الکل خیس کنید. یک بار دیگر با حرکات دایره‌ای ناحیه چسبناک را بمالید.

تغییرات: اگر الکل ندارید، از ترکیب ۱ به ۱ سرکه و آب گرم استفاده کنید. ودکا هم همین کار را می‌کند !

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. اگر پاک کردن جواب نداد، یک دستمال آغشته به الکل را نگه دارید. اگر ماده چسبناک باز هم باقی ماند، دستمال خود را در الکل ( یا سرکه مخلوط با آب) بخیسانید. پارچه را بر روی نقطه چسبناک بگذارید و ۲ تا ۳ دقیقه آن را آنجا نگه دارید. این کار باید هرگونه لکه سرسختی را از بین ببرد.

– مالیدن الکل نباید رنگ پلاستیک یا آلمینیوم استفاده شده برای بدنه الکل را تغییر دهد. ولیاگر می‌خواهید مطمعن باشید، هر ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ناحیه را بررسی کنید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. اگر الکل جواب نداد، نوارچسب به ناحیه چسبناک بمالید.

۵ الی ۷ سانتیمتر نوارچسب ببرید. یک انتهای آن را خم کنید تا دسته غیرچسبناک درست کنید، سپس سطح چسبناک نوار را به پسماند چسبناک بمالید.

– اگرهرگونه چسبندگی پس از استفاده از نوارچسب باقی ماند، از دستمال و آب گرم یا الکل استفاده کنید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. اگر پارچه جواب نداد از پدهای پاک‌کننده استفاده کنید. از پدهای پاک کننده فومی یا نایلونی مانند mr.Clean Magic Eraser استفاده کنید. آن را ابتدا با آب خیس کنید و سپس استفاده کنید. اگر آب به تنهایی ماده چسبناک را پاک نکرد، یک قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید یا پد را در الکل خیس کنید.

– ناحیه چسبناک را با پد پاک کننده پاک کنید. پد‌های پاک‌کننده تقریبا سایا هستند، بنابراین مراقب باشید که سطح لپ‌تاپ خود را خش نیاندازید.

پاکسازی برچسب
پاکسازی برچسب
  1. در صورت جواب ندادن موارد دیگر، از سشوار برای کندن مواد چسبناک استفاده کنید. سشوار می‌تواند مواد چسبناک را ذوب کند و آن را بکند، ولی باید آخرین روش‌های امتحان شده باشد. آن را روی کم یا معمولی بگذارید و آن را حدود ۳۰ ثانیه به ماده چسبناک بزنید. آنگاه ببینید که با یک پارچه، چاقوی پلاستیکی یا کارت اعتباری می‌توانید از شر باقیمانده مواد چسبناک خلاص شوید یا نه.

– حتی در زمانی که کامپیوتر شما خاموش است، نباید نسبت به داغی بیش از حد و آسیب به قطعات داخلی ریسک کنید. آن را روی کم یا معمولی بگذارید و در وقفه‌های زمانی ۳۰ ثانیه ای از سشوار استفاده کنید تا لپ‌تاپ را خیلی داغ نکنید.