تفاوت هارد hdd و ssd | سرعت کدام یک بیشتر است؟

تفاوت هارد hdd و ssd | سرعت کدام یک بیشتر است؟

دستگاه های موجود در بازار در حال حاضر اغلب از هارد های ssd و یا hdd استفاده می کنند که در این مطلب به تفاوت این دو می پردازیم. کدام یک مناسب تر است؟

 

قبل از اینکه به تفاوت hdd و ssd بپردازیم ، بهتر است در ابتدا با مفهوم آن آشنا شویم.

 

آموزش پارتیشن بندی درایو ها در ویندوز

 

HDD چیست؟

hdd که مخفف کلمه ی hard disk drive است ، به فضای ذخیره سازی گفته می شود که بر پایه ی چرخش یک دیسک مکانیکی اطلاعات را در خود ذخیره می کند. این هارد ها از 60 سال پیش مورد استقاده قرار می گرفت و اندازه ی این هارد ها در طول زمان بسیار کوچک تر شدند و حجم های آنها افزایش یافت.

SSD چیست؟

SSD یا همان  solid-state disk که به نسبت جدیدتر است ، بر خلاف hdd ها هیچ قطعه مکانیکی ای ندارندو به همین دلیل صدای خیلی کمتری نسبت به hdd ها دارند. سرعت اس اس دی ها نیز بسیار بالاتر از هارد های اچ دی دی بوده و به عنوان فضا های اینترنال و هم اکسترنال مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت هارد ssd

در این مطلب به تفاوت هارد hdd و ssd پرداختیم و با توجه به نکاتی که گغته شد باید گفت ، ssd ها علاوه بر سرعت بیشتری که دارند ، بدلیل عدم وجود قطعه مکانیکی عمر طولانی تری نیز دارند اما این مزیت ها باعث بالاتر رفتن قیمت آنها نسبت به hdd ها می شود و هارد های hdd به دلیل قیم مناسبشان هنوز مورد استقاده قرار می گیرند.

انواع پنل مانیتور و مزایا و معایب آن ها