نحوه محاسبه میزان پاور مورد نیاز سیستم

نحوه محاسبه میزان پاور مورد نیاز سیستم

اهمیت پاور در سیستم

شاید برخی از کاربران در هنگام خرید قطعات کامپیوتر خود اهمیت کمی را برای پاور قائل شوند اما باید توجه داشت که یک پاور مناسب برای سیستم کامپیوتر شما یک مورد حیاتی می باشد؛ چرا که پاور نامناسب باعث ایجاد مشکلات متعدد و حتی موجب خرابی دیگر قطعات سیستم می شود. در این مطلب به نحوه محاسبه میزان پاور مورد نیاز سیستم می پردازیم.

وظیفه پاور در بین قطعات کامپیوتر

این قطعه وظیفه ی برق رسانی و تامین انرژی قطعات دیگر را دارد. همچنین این قطعه برق متناوب شهری را به جریان برق مستقیم برای قطعات تبدیل می کند. پاور کامپیوتر باید نسبت به مصرف برق دیگر قطعات تهیه شود تا در دراز مدت باعث کاهش عمر قطعات نشود. منبع تغذیه یا همان پاور باید نسبت به میزان مصرف برق دیگر قطعات انتخاب شود. پاور سیستم علاوه بر قدرت برق رسانی باید از گواهی 80 plus مناسبی برخوردار باشد. چرا که برخی از پاور از قدرت درج شده بر روی جعبه شان ضعیف تر عمل می کنند و ممکن است در نوسانات برقی خصارت جدی ای به سیستم شما وارد شود.

نحوه محاسبه میزان پاور مورد نیاز سیستم

برخی کاربران با توجه به قطعات خود به صورت ذهنی میزان توانایی پاور خود را محاسبه کرده که لازم به ذکر است که این روش ممکن است باعث بروز مشکل شود چرا که مصرف برق کوچک ترین قطعات مثل رم ، هارد ، اس اس دی ها و…. باید محاسبه شود. و بهترین راه برای محاسبه میزان پاور مورد میاز سیستم استفاده از سایت های محاسبه گر است. در این سایت ها تمامی قطعات سیستم با جزئیات وارد میشود تا توان مورد نیاز برای سیستم نماش داده شود.

بهترین سایت های محاسبه میزان توان مورد نیاز

سایت MSI

یکی از سایت های خوبی که می توانید برای اندازه گیری توان مورد نیاز خود حساب کنید سایت MSI است که به صورت دقیق محاسبه کرده تا دیگر نگران چیزی نباشید.

سایت حسابگر توان پاور MSI 

سایت گرین

گرین برای محاسبه میزان پاور مورد نیاز سیستم یک حسابگر نسبتا دقیق دارد که به راحتی می توان ب آن کار کرد.

سایت محاسبه گر توان پاور گرین

در نهایت باید گفت که عددی که به شما نمایش داده میشود میزان مصرف پایه  و دقیق قطعات بوده و بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از آن یه مقدار پاور خود را قوی تر گرفته تا در نواسانات از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

انواع پنل مانیتور