راهنمای طریقه ی نام گذاری سری مادربرد های ایسوس | تفاوت و کاربرد آنها

راهنمای طریقه ی نام گذاری سری مادربرد های ایسوس | تفاوت و کاربرد آنها

شاید در هنگام خرید مادربرد ، حروف مختلف در اول اسم آنها ، شما را سردرگم سازد. اما باید بدانید که این حروف بسیار ساده بوده و نشانگر ویژگی های آن مادربرد است. در این مطلب به بررسی سری مادربرد های ایسوس می پردازیم.

 

 

مادربرد های ایسوس

ایسوس از برند های مطرح و محبوب در قطعات کامپیوتر است. در مادربرد ها نیز این برند بسیار خوب عمل کرده و از محبوبیت بالایی برخوردار است که در سری های مختلف تولید شده است که در این مطلب به کاربرد آنها می پردازیم.

سری مادربرد های مختلف ایسوس

علاوه بر چیپست ها سری تولیدات ایسوس نیز متفاوت است.

asus مادربرد های خود را در سری های workstation ،  Mining  motherboard ، proart ، proart ، rog strix ،  tuf ،  prime تولید کرده است که در ادامه هریک را بررسی می کنیم.

لازم به ذکر است که هریک از این سری مادربرد ها با چیپست های مختلفی عرضه شدند. ویژگی چیپست های مختلف متفاوت است و هر یک کارایی خاص خود را دارد.

سری مادربردهای prime

این سری از مادربرد های ایسوس جزء مادربرد های مقرون به صرفه است که برای سیستم های اقتصادی یک انتخاب بسیار مناسب است چراکه امکانات مورد نیاز کاربر را برآورده می کند. حتی در مدل های بالاتر این سری امکانات بیشتری وجود دارد که ارزش خرید این سری را بسیار بالا می برد.

سری مادربرد های tuf gaming

tuf gaming مخفف کلمه The Ultimate Force است که برای مصارف گیمینک ساخته شده است و برای کسانی به دنبال اسمبل سیستم  گیمینگ  اقتصادی هستند بسیار مناسب است. همچنین در همه ی تولیدات ایسوس این نام به عنوان تولیدات بسیار با کیفیت ایسوس پنداشته می شود. چراکه تولیدات tuf ایسوس بسیار سرسخت بوده و در مقابل ضربه ها نسبت به  دیگر تولیدات مقاوم تر اند.

انواع پنل مانیتور

مادربرد های rog strix ایسوس

سری ROG با نورپردازی و ظاهر زیبا ویژه گیمرها طراحی و تولید شده است. این سری از مادربردهای ایسوس شرایط اورکلاک را به راحتی با چند کلیک فراهم می‌کند. 

لازم به ذکر است که این مادربرد ها نسبت به دو سری که پبش تر معرفی کردیم قیمت بالاتری دارد و در برخی مدل ها از امکانات بیشتری برخوردار است.

مادربرد ایسوس

مادربرد ایسوس PRIME H610M-K  4,700,000 تومان

مادربرد ایسوس سری Proart

این سری از مادربرد های asus از طراحی بسیار زیبا و مینیمال برخوردار است که برای رفع نیاز تولید کنندگان محتوا و کاربری رندرینگ تری دی تولید شده است.

نام proart پیش تر روی مانیتور هایی بود که برای گرافیست ها تولید شده بود اما در سال های اخیر ، ایسوس در بسیاری از قطعات از این نام استفاده نموده است که این امکان را برآورده می کند که یک ست کامل از این سری داشته باشید.

مادربرد ایسوس سری Workstation

این مادربرد ها برای افراد حرفه ای در زمینه هوش مصنوعی و رندر های بسیار سنگین ساخته شده است که از از هر دو سری کارت‌های گرافیک حرفه‌ای AMD FirePro و Nvidia Quadro پشتیبانی می‌کنند که با پردازنده های مخصوص سرور و قدرتمند یک سیستم بسیار حرفه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مادربرد ایسوس سری Mining motherboard

دیگر تولیدات ایسوس مخصوص استفاده برای ماین هستند که قابلیت استفاده از جند گرافیک را فراهم می کند و تمام پورت های مورد نیاز ماینر ها را دارد.

در نهایت باید گفت که سری های مختلف که معرفی شد تقریبا از نظر قیمت بوده اما نکته حائز اهمیت این است که چیپست های مختلف روی قیمت مادربرد ها تاثییر بسزایی دارد. در مطالب بعدی به بررسی چیپست های مختلف خواهیم پرداخت.

اسلایدر محصول

اسلایدر جدیدترین محصولات

هارد اکسترنال ssd 256 گیگ برند مدل Extrenal Hard 256GB SSD Adata ED600

Original price was: 2,200,000 تومان.Current price is: 2,050,000 تومان.

پردازنده اینتل Intel Core i3-13100 LGA1700

Original price was: 8,500,000 تومان.Current price is: 8,290,000 تومان.