معنی حروف آخر در cpu های اینتل | راهنمای نامگذاری سی پی یو های اینتل

معنی حروف آخر در cpu های اینتل | راهنمای نامگذاری سی پی یو های اینتل

احتمالا در هنگام خرید سی پی یو با حروف مختلف در انتهای نام آن ها مواجه شده باشید و کمی شما را سردرگم سازد. هر یک از این حروف نشان دهنده ی ویژگی های آن است. در این مطلب به بررسی معنی حروف آخر در cpu  های اینتل می پردازیم.

پردازنده های اینتل

شرکت اینتل یکی از پرطرفدارترین و قدرتمندترین تولید کنندگان سی پی یو است که هر سال سی پی یو های نسل جدید خود را با بهبود کیفیت و بهینه سازی به بازار عرضه می کند. این شرکت برای نامگذاری اکثر سی پی یو های خود یک قالب دارد که شناخت این cpu ها را بسیار ساده می کند.

نحوه ی نامگداری سی پی یو های اینتل

نام سی پی یو های اینتل از سه بخش کلی تشکل شده اند؛ مدل ، نسل و نوع پردازنده. برای مثال در cpu i5 9400f حرف i5 نشان دهنده ی مدل اصلی پردازنده ، و عدد 9400 نسل آن و حرف f نوع پردازنده است.

نوع سی پی یو ها با حرف هایی مثل : f , k , u , h ,g, t و… مشخص می شود کخ در ادامه مطلب به برسی معنی هریک از آنها می پردازیم.

معانی حروف در آخر نام cpu های اینتل:

K: این نوع از پردازنده ها قابلیت اوورکلاک برایشان فراهم است و نسبت به دیگر سی پی یو ها پرفورمنس  بهتری دارد؛ از طرفی مصرف برق این سری از cpu های اینتل بالاتر از دیگر مدل ها است.

f: این حرف نشان دهنده ی این است که این پردازنده ها فاقد حافظه گرافیکی مجزا می باشند. این به این معناست که نمی توانید از این پردازنده به تنهایی استفاده کنید و حتما باید یک کارت گرافیک هم در کنارش داشته باشید.

G: این حرف تنها در cpu های نسل هشتم اینتل دیده می شد که نشان دهنده ی قدرت پردازش گرافیکی پیشرفته تر این سی پی یو ها نسبت به دیگر انواع آن است.

U: این سری از پردازنده های اینتل نسبت به دیگر انواع ، مصرف برق بسیار کمتری دارد و بیشتر در لپ تاپ ها و دستگاه هایی که از باتری استفاده می کنند کاربرد دارد.این نکته هم باید بدانید که این پردازنده ها از عملکرد پایین تری نیز برخوردارند.

i3 13100
cpu i3

پردازنده اینتل Intel Core i3-13100 LGA1700

 Original price was: 8,500,000 تومان.Current price is: 8,290,000 تومان.

T: این پردازنده ها نیز دقیقا مانند سری U می باشند با این تفاوت که مقداری گران تر و عملکرد بهتر عرضه شده اند.

H: پردازنده‌های این سری نیز ساختار و عملکردی مانند پردازنده‌های G نسل هشتمی اینتل دارند، یعنی دارای پردازش گرافیکیِ قوی‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها هستند. لازم به ذکر است که این سری متعلق به نسل هفتم بوده و در مقایسه با پردازنده‌ی G نسل هشتم از لحاظ پردازش گرافیکی ضعیف‌تر هستند. 

در نهایت باید گفت که تشخیص نوع پردازنده ها بسیار ضروری است. چراکه به شما این امکان را می دهد که یک پردازنده بسیار مناسب برای کار های خود پیدا کنید.

این بود از راهنمای نامگذاری معنی حروف آخر در cpu  های اینتل که جزئیات آن ها را باهم مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر قصد اسمبل سیستم گمینگ مخصوص خودتان هستید ، با ما در ارتباط باشید.

اسلایدر نوشته ها

احتمالا شما با چند روش برای افزایش و حفظ ماندگاری عمر باتری لپ‌تاپ خود آشنا هستید؛ برای مثال، همه می‎‌دانیم که کاهش دادن نور صفحه‌نمایش و یا غیرفعال کردن بلوتوث
0
لپ تاپ جدیدتان را برای استفاده آماده کنید. یک لپ تاپ جدید مانند یک لوح خالی است : آماده سفارش سازی شدن با تنظیمات و برنامه ها. چه اولین کامپیوتر
0
اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر لنگ تعمير آن خواهيد شد. كل كار هايي را كه بايد
0
شکی نیست که لپ‌تاپ‌های گیمینگ محصولات جذابی هستند. به هر حال، کی از داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و قابل حمل بدش می‌آید؟ اما آن‌ها یک مشکل بزرگ دارند و آن
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0