هر آنچه که باید در رابطه با فناوری FSR ای ام دی بدانید.

هر آنچه که باید در رابطه با فناوری FSR ای ام دی بدانید.

فناوری fsr ای ام دی تکنولوژی ایست که amd در مقابل dlss انویدیا دارد. این فناوری برای افزایش نرخ فریم بدون افزایش حرارت و سخت و افزار است ؛ چراکه هر ساله بازی های جدید به گرافیک های بالاتری عرضه می شوند و سازنده های گرافیک را به چالش می کشند. از این رو هردو شرکت سازنده با آپدیت ها و تکنولوژی های جدیدتر سعی بر قوی تر کردن فناوری شان دارند. در این مطلب به بررسی فناوری fsr smd می پردازیم.

فناوری fsr ای ام دی

fsr که مخفف کلمه ی FidelityFX Super Resolution است ، با استفاده از هوش مصنوعی نرخ فریم را در گیم ها افزایش می دهد. این فناوری برای رقابت با dlss انویدیا عرضه شده است که بسیار رقابت تگاتنگی را بین این دو سازنده ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که روش افزایش فریم fsr ای ام دی با dlss متفاوت بوده و با استفاده از کم کردن رزولوشن تصویر و افزایش مقیاس تصویر نرخ فریم را افزایش می دهد.

 

رفرش ریت یا نرخ بروزرسانی در مانیتور چیست ؟

نحوه افزایش فریم توسط قبلیت fsr amd

این فناوری در ابتدا فریم را با رزولوشن پایین تر از رزولوشن واقعی رندر گرفته و در مرحله ی بعد با استفاده تکنولوژی های خود مقیاس تصویر را بزرگ تر کرده و به اندازه تصویر اصلی می رساند. لازم بع ذکر است این پروسه بدون افت کیفیت و از دست رفتن جزئیات انجام می شود.

برای مثال اگر یک مانیتور با وضوح تصویری 4k داشته باشید ، در مرحله ی اول با رزولوشن پایین تری مثل 1080 رندر گرفته و سپس پیکسل های از درفته را با الگوریتم های خود بازسازی می کند و به رزولوشن 4k می رساند.

حالت های مختلف fsr ای ام دی

فناوری fsr amd دارای 4 لول و پرفورمنس است که کاربر باتوجه به کیفیت مورد قبول خود می تواند بین این چهار حالت سوئیچ کند. این 4 حالت به این صورت است:

 

Performance:

در این لول مقیاس تصویر رندر گرفته شده دو برابر شده تا به ابعاد تصویر اصلی برسد. 

Balanced:

این حالت تصویر رندر گرفته شده ی اولیه را 1.7 برابر می کند تا به کیفیت اصلی برساند.

Quality:

در این حالت ابعاد تصویر 1.5 برابر شده تا به کییت اصلی برسد.

Ultra Quality:

این حالت که بالاترین کیفیت را ارائه می دهد برای رساندن ابعاد اولین تصویر رندر شده به اندازه اصلی رزولوشن ، تصویر را 1.3 برابر می کند.

FG-800W
گیمینگ کیس

کیس گیمینگ گرافیک 8 گیگ

20,900,000 تومان

با توجه به نکات گفته شده هرچه سطح این قابلیت بالاتر باشد جزئییات کمتری از بین می رود و شما می تواند با تست کردن هر یک از آنها ، حالت مناسب خود را پیدا کنید.

چه کارت گرافیک و سیستم هایی از فناوری fsr ای ام دی پشتیبانی می کنند؟

برخلاف فناوری دی ال اس اس انویدیا که تنها در کارت گرافیک های سری rtx پشتیبانی می شوند ، ای ام دی این قابلیت را فراهم کرده است که حتی در کارت گرافیک های ساخته شده توسط انویدیا نیز از فناوری fsr amd استفاده کنید.

همچنین کنسول بازی ps5 که از پردازشگر گرافیکی ساخته شده توسط amd استفاده می کند از این تکنولوژی برای افزایش فریم ریت بازی ها استفاده می کند.

در نهایت باید گفت که بزرگترین دغدغه ی هر گیمری ، داشتن فریم ریت بالاتر است. برای همین استاده از این فناوری به این خواسته گیمر ها بسیار کمک می کند و تا حدود زیادی ما را به هدفمان نزدیک تر می کند. در این مطلب به بررسی فناوری fsr ای ام دی که می توانید در کارت گرافیک های مختلفی استفاده کنید پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

اسلایدر نوشته ها

احتمالا شما با چند روش برای افزایش و حفظ ماندگاری عمر باتری لپ‌تاپ خود آشنا هستید؛ برای مثال، همه می‎‌دانیم که کاهش دادن نور صفحه‌نمایش و یا غیرفعال کردن بلوتوث
0
لپ تاپ جدیدتان را برای استفاده آماده کنید. یک لپ تاپ جدید مانند یک لوح خالی است : آماده سفارش سازی شدن با تنظیمات و برنامه ها. چه اولین کامپیوتر
0
اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر لنگ تعمير آن خواهيد شد. كل كار هايي را كه بايد
0
شکی نیست که لپ‌تاپ‌های گیمینگ محصولات جذابی هستند. به هر حال، کی از داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و قابل حمل بدش می‌آید؟ اما آن‌ها یک مشکل بزرگ دارند و آن
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0