هر آنچه که باید قبل از خرید هارد اکسترنال بدانید.

هر آنچه که باید قبل از خرید هارد اکسترنال بدانید.

از آنجایی که لپ تاپ ها و یا گاها کامپیوتر های شخصی از حافظه ذخیره سازی کافی برخوردار نیستند برخی از کابران به خرید هارد اکسترنال روی می آورند که یک انتخاب بسیار مناسب است.در این مطلب به نکاتی که باید قبل از خرید هارد اکسترنال به آنها توجه داشته باشید می پردازیم.

هارد اکسترنال 

این نوع از هارد ها بیشتر به عنوان آرشیو استفاده می شود و مهم ترین مزیت آنها قابلیت جا به جایی آن بین سیستم هاست. این هارد ها دقیقا همانند هارد های سیستم ها مکانیکی هستند و از نظر سرعت و دیگر مؤلفه ها دقیقا به همان صورت عمل می کنند؛ با این تفاوت که این هارد ها قابل حمل هستند.

انواع فرم فاکتور هارد اکسترنال

هارد های اکسترنال دقیقا همانند دیگر قطعات سخت افزاری در فرم فاکتور ها یا همان اندازه های مختلف عرضه می شوند که به طور کلی به دو دسته ۲.۵ و ۳.۵  اینچی تقسیم می شوند.

هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی:

این دسته از هارد ها جزء قطعات کوچک با مصرف انرژی پایین تر هستند که بدلیل کوچک تر بودنشان از کش پاین تری برخوردار هستند به همین سبب از حجم های بسیار بالا پشتیبانی نمی کنند. این هارد ها برای مصارف روزمره و یک کابر معمولی انتخاب مناسبی است.

مدل های ۳.۵ اینچی:

این هارد ها از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند که بیشتر در مصارف تجاری و آرشیو شرکت ها که نیازمند حجم های بسیار زیادی هستند مناسب است.

 

فرمت های فلش و هارد

سرعت و کانکتور هارد های اکسترنال:

به طورکلی سرعت هارد های اکسترنال قابل مقایسه با اس اس دی ها نیستند و سرعت به مراتب کمتری دارند اما از طرفی قیمت هارد ها بسیار مناسب تر از اس اس دی ها بوده و با هزینه کم می توانید یک هارد اکسترنال با حجم بالایی داشته باشید. لازم به ذکر است که سرعت هارد های اکسترنال علاوه بر مدل و شرکت سازنده ، به کانکتور ها و طریقه اتصالشان بستگی دارند که در حال حاضر usb 3.0 و usb 3.1 بهترین گزینه برای استفاده هستند.

این نکته را فراموش نکنید که هریک از ورژن های usb باید در درگاه بروزی متصل شود تا از سرعت حداکثری خود استفاده کنند ، در غیر این صورت با همان سرعت usb معمولی شروع به کار خواهند کرد و عملا هزینه ای که برای سرعت کرده اید بی اثر می شود.
external hdd

هارد اکسترنال یک ترابایت adata

میزان حافظه مورد نیاز هارد:

در خرید هارد اکسترنال ، این مورد کاملا به نیاز کاربر بستگی دارد. شما باید در نظر داشته باشید که چه میزان اطلاعات قرار است در هارد بریزید و از آن استفاده کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

بهترین برند های هارد اکسترنال:

قبل از خرید هارد اکسترنال حتما باید در رابطه با برند هارد ها اطلاعاتی را جمع آور کرده باشید؛ اما به طور کلی می توان گفت که هارد های برند وسترن دیجیتال سال هاست که مورد توجه کاربران قرار قرار گرفته است و کیفیت مطلوبی برخوردار اس تو میتوان گفت که این برند می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

همچنین برند هایی مثل سیگیت (Seagate)، توشیبا (Toshiba) ای دیتا (ADATA) و وسترن دیجیتال (Western Digital) همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

در نهایت باید گفت که این نوع از هارد ها یک وسیله برای ذخیره اطلاعات است و برای کاربری آسان ساخته شده اند . در انواع ظرفیت و مدل های مختلف در دسترس عموم قرار گرفته اند.

 

تفاوت اس اس دی m.2 و sata