درایور چیست؟ | چرا باید تمامی درایور ها نصب باشند؟

درایور چیست؟ | چرا باید تمامی درایور ها نصب باشند؟

قطعا کلمه درایور برای قطعات مختلف کامپیوتر به گوش شما خورده است. قطعا این سوال برای شما پیش می آید که درایور چیست؟ چرا باید حتما نصب باشد. در ادامه به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

آموزش نصب درایور کارت گرافیک های انویدیا

درایور های سیستم عامل

اولین کاری که باید بعد از نصب یا تعویض ویندوز انجام دهید نصب تمامی درایور هاست. چرا که برای عملکرد صحیح قطعات مختلف این درایور ها ضروری است.

درایور چیست؟

درایور ها رابط بین سخت افزار و نرم افزار سیستم کامپیوتری شماست. درایور ها باعث عملکرد صحیح و هماهنگ نر افزار ها ست. به عبارتی برای اینکه خروجی نهایی یا یک قابلیت در ویندوز دقیق کار کند باید درایور آن نصب باشد.

برای مثال اگر بخواهید از پرینتر در کامپیوتر خود استفاده کنید ، حتما باید درایور آن را نیز نصب کرده باشید. در غیر این صورت یا پرینتر کلا کار نخواهد کرد یا ممکن است دچار باگ شود.

اهمیت نصب بودن درایور ها

از آنجایی که نصب بودن درایور تاثیر مستقیم روی عملکرد قطعات دارد ، همیشه باید حواستان به بروز بودن درایور ها باشد. برای مثال اگر درایور کارت گرافیک شما نصب نباشد قطعا شاهد کندی و اجرا نشدن بازی ها و نرم افزار ها می  شود.

باید توجه داشته باشید که این تاثیر در تمامی قطعات به یک اندازه مهم و تاثیر گذار است. از درایور صدا و بلوتوث گرفته تا قطعات اصلی مثل کارت گرافیک.

آموزش نصب درایور کارت گرافیک های amd

روش نصب درایور های مختلف سیستم

برای نصب درایور ها می توانید از درایور پک هایی مثل snappy driver یا نرم افزار های شبیه به آن استفاده کنید اما نکته حائز اهمیت این است که برای قطعاتی مثل گرافیک باید از سایت اصلی خودشان اقدام نمایید.

برای قطعات دیگری از جمله موس و کیبورد های بی سیم ، دانگل ها مختلف و… نیز درایور وجود دارد که اکثر مواقع به همراه خود هستند که یا در قالب یک سی دی و یا داخل خود دانگل وچود دارد که در اولین اتصال نصب می شود.

 

سخن آخر

این بود از آموزش و بررسی نکات مختلف درایور ها که به آن پرداختیم؛ برای دریافت راهنمایی و مشاوره خرید با همکاران ما در ارتباط باشید.

FG-800W
gaming pc

کیس گیمینگ گرافیک 8 گیگ

20,900,000 تومان

اسلایدر نوشته ها

احتمالا شما با چند روش برای افزایش و حفظ ماندگاری عمر باتری لپ‌تاپ خود آشنا هستید؛ برای مثال، همه می‎‌دانیم که کاهش دادن نور صفحه‌نمایش و یا غیرفعال کردن بلوتوث
0
لپ تاپ جدیدتان را برای استفاده آماده کنید. یک لپ تاپ جدید مانند یک لوح خالی است : آماده سفارش سازی شدن با تنظیمات و برنامه ها. چه اولین کامپیوتر
0
اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر لنگ تعمير آن خواهيد شد. كل كار هايي را كه بايد
0
شکی نیست که لپ‌تاپ‌های گیمینگ محصولات جذابی هستند. به هر حال، کی از داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و قابل حمل بدش می‌آید؟ اما آن‌ها یک مشکل بزرگ دارند و آن
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0
مقدمه با توسعه نرم افزارها، بالا رفتن ابزار های ضبط مدیا و تحول سخت افزار، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. در همین راستا در طی سال‌های
0