نتایج اولیه پردازنده های اسنپدراگون ایکس الایت | نا امیدی در اولین تست ها.

نتایج اولیه پردازنده های اسنپدراگون ایکس الایت | نا امیدی در اولین تست ها.

اواخر سال 2023 بود که کوالکام پردازنده های اسنپدراگون x elite خود را معرفی کرد که در آن زمان کوالکام از نتایج و بنچمارک های بسیار بالا و قدرتمند این سری از پردازنده ها رونمایی نمود؛ به قدری که انتظارات از این پردازنده بسیار بالا رفت و همه آن را پیروز در رقابت با دیگر پردازنده های می داستند. اما نکته ای که شاید خیلی ها را نا امید کرد ، نتایچ اولیه پردازنده های اسنپدراگون ایکس الایت در یکی از لپ تاپ های به کار رفته بود که بسیار دورتر از انتظار و توقع کاربران بوده است. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

اولین لپ تاپ مجهز به پردازنده اسنپدرگون ایکس الایت و تست اولیه آن

اولین لپ تاپی که به جای استفاده از پردازنده های اینتل و ای ام دی از اسنپدراگون کرده است ، لپ تاپ های ایسوس vivobook s15  است. تیم نوت بوک چک به عنوان اولین تیم این لپ تاپ را برای بررسی دریافت نموده و نکته حائز این است که به هیچ عنوان بنچمارک های این لپ تاپ در حد انتطارات نبوده و همه را از این نظر ناامید نمود.

این لپ تاپ مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی و باتری 7 واتی است که باعث طول عمر بهتر این لپ تاپ نسبت به رقبای اینل و ای ام دی خود می شود.

با توجه به عکس بالا که نشان دهنده ی تست باتری این لپ تاپ توسط beebom است ، باید گفت که این لپ تاپ از نظر باتری نسبتا خوب عملکرده است و تنها در مقابل پردازنده های اپل کم آورده است.

نقطه ی ضعف اصلی این پردازنده ها

 

اما نکته ای که باعث نا امیدی اکثر کاربران شد نتیجه ی تست های گرافیک و سی پی یو است. چراکه این سی پی یو در  مقابل پردازنده های هم رده از نظر قیمتی خود حدود پنجاه درصد ضعیف تر عمل می کند.

همچنین بر خلاف تاخیر 8.1 نانوثانیه ای پردازنده اسنپدراگون ایکس الایت  در بخش تایمینگ که نسبت به پردازنده های amd و اینتل که تاخیر بیش از 100 دارند بهتر است اما در عملکرد بسیار ضعیف تر هستند و دیگر پردازنده ها بسیار بهتر عمل می کنند.

لازم به ذکر است که ایسوس در این لپ تاپ از اس اس دی مناسبی استفاده نکرده است و مقایسه ی آن با دیگر لپ تاپ ها کار اشتباهی است.

در نهایت باید گفت که این نسخه از لپ تاپ به صورت عمومی منتشر نشده است وشاید ایسوس با آپدیت های نرم افزاری عملکرد این لپ تاپ را بهبود ببخشد. همچنین باید تا همه گیر شدن و روی روال افتادن این پردازنده صبر کرد تا بتوان درباره ی عملکرد آن به صورت قطعی نظر داد.

اسلایدر محصول

اسلایدر جدیدترین محصولات

هارد اکسترنال ssd 256 گیگ برند مدل Extrenal Hard 256GB SSD Adata ED600

Original price was: 2,200,000 تومان.Current price is: 2,050,000 تومان.

پردازنده اینتل Intel Core i3-13100 LGA1700

Original price was: 8,500,000 تومان.Current price is: 8,290,000 تومان.