تفاوت درایور game ready و studio در کارت گرافیک های انویدیا

تفاوت درایور game ready و studio در کارت گرافیک های انویدیا

در مطالب گذشته به نحوه نصب انواع درایور کارت گرافیک ها پرداختیم. اگر کارت گرافیک شما انویدیا باشد احتمالا شما هم به دو نسخه مختلف درایور ها برخورده اید و قطعا این سوال برای شما پیش می آید که کدام یک مناسب شماست. در ادامه به تفاوت درایور game ready و studio می پردازیم و هرآنجه که باید در رابطه با آن ها بدانید مورد بررسی قرار داده ایم.

 

آموزش نصب درایور کارت گرافیک های انویدیا

درایور کارت گرافیک چیست؟

به طور کلی باید گفت که درایور ها برای درست کار کردن قطعات و استفاده حداکثری از توانشان ، نیاز به درایور دارند. چراکه درایور ها همیشه در حال بروز رسانی هستند و باعث عملکرد بهتر و هماهنگ با دیگر قطعات می شود. به عبارتی اگر شما بدون درایور از گرافیک خود استفاده کنید ، نهایت قدرت قطعه شما مورد استفاده قرار نمی گیرد.

درایور چیست و چگونه عمل می کنند؟

 

درایور کارت گرافیک های انویدیا

دقیقا مثل تمامی قطعات که درایور مخصوص خود را دارند؛ کارت گرافیک های انویدیا نیز برای عملکرد صحیح و بهینه نیاز به نصب بودن درایور خود دارند. که در مطالب قبلی آموزش نصب درایور کارت گرافیک های انویدیا را برای شما گذاشته ایم. قطعا اگر خودتان به دنبال نصب درایورتان باشید ، در محصولات انویدیا به دو مورد game ready و studio برخوردید. نسخه game ready همانطور که از اسمش پیداست مناسب کاربری گیمینگ است و از طرفی studio برای افرادی که با نرم افزار های مختلف سرکار دارند مناسب است. در ادامه دقیق تر به این دو مورد می پردازیم.

FG-800W
gaming pc

کیس گیمینگ گرافیک 8 گیگ

20,900,000 تومان

تفاوت درایورgame ready و Studio در کارت گرافیک های انویدیا دارد؟

در اصل این دو نسخه تفاوتی زیادی با هم ندارند و ساختار کلی شان مثل هم هستند اما یک سری تفاوت جزئی ای دارند که بهتر است قبل از نصب تفاوت آن ها را بدانید.

درایور game ready

این نسخه از درایور ها با سرعتی و تکرار بیشتری آپدیت می شوند و با بازی های بروز سازگاری دارند. اما نقطه ضعف این نسخه احتمال وجود باگ در آن است که البته باید توجه داشته باشید که با آپدیت ها این مشکلات برطرف می شود.

درایور studio

درایور های studio با فاصله زمانی های بیشتر و حساسیت بالاتری عرضه می شوند که این موضوع باعث می شود این نسخه ها تقریبا بدون باگ باشند. این درایور ها بهترین عملکرد در نرم افزار ها را دارد اما از طرف دیگر ممکن برای برخی از بازی هایی که تازه روانه بازار شدند مشکل ساز باشد. چرا که در نسخه game ready برای عملکرد بهتر در بازی ها آپدیت های متعدد منتشر می شود.

 

در نهایت باید گفت که اگر پشتیبانی از آخرین عناوین ، پچ ها و dlc گیم های مختلف برای شما مهم است و یک گیمر حرفه ای هستید ، نسخه game ready پیشنهاد ما به شماست. اما اگر به صورت تخصصی با نرم افزار های مختلفی در زمینه های ادیت عکس ، ویدیو ، جلوه های ویژه ، انیمیشن و… سر و کار دارید بهتر است از نسخه studio استفاده کنید.

این بود از تفاوت درایور game ready و studio در کارت گرافیک های انویدیا که در این مطلب به آن پرداختیم.

آموزش نصب درایور کارت گرافیک های amd

اسلایدر محصول

اسلایدر جدیدترین محصولات

هارد اکسترنال ssd 256 گیگ برند مدل Extrenal Hard 256GB SSD Adata ED600

Original price was: 2,200,000 تومان.Current price is: 2,050,000 تومان.

پردازنده اینتل Intel Core i3-13100 LGA1700

Original price was: 8,500,000 تومان.Current price is: 8,290,000 تومان.