بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ

بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ

بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ

لپ تاپ های استوک مدتی است بازار را از آن خود کردند و با ارائه لپ تاپ های جذاب و کارآمد در کنار قیمت مناسب ، یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان به ارمغان آورده است ؛ در این پست قصد داریم در ابتدا بررسی کنیم که یک لپ تاپ گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در ادامه بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ بررسی خواهیم کرد ؛ باماهمراه باشید.

 

ویژگی های لپ تاپ گیمینگ

 

بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ
بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ

 

ویژگی اول : CPU یا پردازنده

نقش مهمی که پردازنده ها در اجرای برنامه ها دارند بر هیچ کس پوشیده نیست. شما برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید به پردازنده لپ تاپ دقت کنید. چرا که مهم ترین نقش در عملکرد لپ تاپ را بر عهده دارد و دقیقا همانند مغز انسان فعالیت می کند.

شما برای این که بتوانید همه ی بازی ها را به صورت روان و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید به پردازنده ای نیاز دارید که در کنار پردازنده گرافیکی (که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد) بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. یعنی حتی اگر لپ تاپ انتخابی شما یک GPU شگفت‌انگیز و فوق العاده قوی داشته باشد ولی CPU که در آن به کار رفته است مناسب نباشد، تجربه‌ی اجرای بازی‌ها برای شما چنان مطلوب نخواهد بود.

امروزه لپ تاپ ها با پردازنده های متفاوتی در بازار وجود دارد اما برای خرید لپ تاپ گیمینگ بهتر است از بین Core i7 اینتل یا سری AMD Ryzen 7 انتخاب کنید. از آنجا که پردازنده این قابلیت را ندارد که ارتقا پیدا کند بنابراین در زمان انتخاب سعی کنید با بودجه ای که در دست دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

ویژگی دوم : GPU یا کارت گرافیک

یکی دیگر از اجزایی که نقش بسیار مهمی در عملکرد لپ تاپ گمینگ دارد، پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک می باشد. اگر شما در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ پردازنده گرافیکی مناسبی را انتخاب کنید دیگر لازم نیست نگرانی بابت اجرای بازی ها یا برنامه های سنگین داشته باشید.

چرا که یک GPU مناسب و کارآمد این قابلیت را دارد که انواع و اقسام بازی‌ها را با سرعت و بدون کندی اجرا کند و شما می توانید به واسطه آن کارهای پیشرفته و پیچیده‌ای مانند طراحی سه‌بعدی انجام دهید. بنابراین در زمان انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی اول از همه لپ‌تاپ‌هایی را مد نظرتان قرار دهید که دارای GPU اختصاصی با رم مستقل (VRAM) هستند.

امروزه اکثر لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارند فاقد کارت گرافیک اختصاصی هستند و اگر در زمان خرید، چنین لپ تاپ هایی را انتخاب کنید ممکن است در زمان اجرای برخی از بازی ها دچار مشکل شوید و یا نتوانید آن ها را اجرا کنید. پس حتما به این موضوع دقت کنید.

برای این که بتوانید یک پردازنده گرافیکی مناسب را انتخاب کنید در زمان خرید لپ تاپ مناسب گیمینگ حتما به نکاتی که در زیر بیان شده است دقت کنید:

  •  همه دقت کنید که آیا پردازنده گرافیکی از رم اختصاصی موسوم به VRAM برخوردار است یا خیر! که در حالت معمولی باید بین 2 تا 4 گیگابایت ظرفیت داشته باشد..
  •  این را در نظر داشته باشید که پردازنده‌های گرافیکی قوی، انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند،که این موضوع منجر به کاهش سریع شارژ باتری لپ‌تاپ می‌شود و عمر مفید آن را به مرور کم می کند.
  •  همانند CPU به کار برده شده در لپ تاپ های گیمینگ، GPUهای گرافیکی نیز قابلیت ارتقا ندارد و به همین دلیل در زمان خرید باید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که تا چند سال برای اجرای بازی‌های مختلف دچار مشکل نشوید و بتواند عملکرد خوبی را داشته باشد.

 

ویژگی سوم : RAM مورد نیاز لپ تاپ

بعد از صحبت کردن در مورد پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مخصوص لپ تاپ های گیمینگ مهمترین موضوعی که باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به حافظه Ram لپ تاپ می شود. شما هنگام خرید و هنگام انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ باید در جستجوی لپ تاپی باشید که در کمترین حالت 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 داشته باشد و اگر نمی‌خواهید ظرفیت رم یک فاکتور محدود کننده در زمان اجرای بازی ها برای شما باشد، بهتر است که لپ تاپی را انتخاب کنید که ۱۶ گیگابایت رم داشته باشد و در نهایت استفاده از رم های بالا تر مثلا 32 گیگابایت می توانید به عنوان یک گزینه عالی برای شما به عنوان یک کاربر گیمینگ باشد.

البته رم جزئی از قطعات سخت‌ افزاری لپ‌تاپ‌ها است که می‌توانید آن را ارتقا دهید که خوشبختانه این قابلیت برای شما وجود دارد. مثلا در زمان خرید می توانید یک لپ‌تاپ گیمینگ با 8 گیگابایت رم را تهیه کنید و پس از مدتی یک رم 8 گیگابایتی دیگر را در کنار آن قرار دهید. اما حتما در زمان خرید از وجود اسلات استفاده نشده برای ارتقای رم اطمینان حاصل کنید.

 

ویژگی چهارم : حافظه داخلی لپ تاپ HDD / SSD

اگر شما بازی های رده بالایی را می‌خواهید نصب و اجرا کنید، باید توجه کنید این بازی ها فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند و ممکن است در نصب چندین برنامه در یک لپ تاپ دچار مشکل شوید. به همین خاطر بهتر است لپ‌تاپ گیمینگی را انتخاب کنید که حداقل ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دارند.

بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ که در بازار وجود دارند در کنار HDD، دارای حافظه‌ی SSD هم هستند تا کاربران بتوانند از هر دوی آن‌ها استفاده کنند. حافظه SSD نیز یک نوع فضا برای ذخیره سازی است اما در مقایسه با HDD سرعت بسیار بالاتری دارد.

البته نکته ای که وجود دارد این است که اگر لپ تاپ انتخابی شما فقط دارای هارد دیسک یا همان HDD باشد، به‌ راحتی می‌توانید SSD هم درون لپ‌ تاپ تعبیه کنید و سرعت لپ تاپ خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

 

بهترین لپ تاپ های استوک گیمینگ

 

لپ تاپ HP Zbook 15

اچ پی مدل ZBook 15 از لپ تاپ های کاربردی و با کیفیت این کمپانی می باشد که می توانید آن را در ابعاد 380*265*35 میلیمتر و با وزن 2.79 کیلوگرم در بازار خریداری کنید. این لپ تاپ دارای یک پردازنده Core i7-4800MQ با قدرت فرکانس 3.70GHz و حافظه کش 6M می باشد که می تواند با سرعت بالایی داده های شما را پردازش نماید. این لپ تاپ استوک اچ پی از 8 گیگابایت حافظه رم DDR3 با ظرفیت 8 گیگابایت برخوردار است که می تواند به پردازنده دستگاه جهت پردازش اطلاعات کمک کند و داده ها را طبق اولویت صف بندی کند. همچنین برای پردازش داده های گرافیکی از یک کارت گرافیک NVIDIA Quadro K2100M استفاده می کند که مجهز به 2 گیگابایت حافظه اختصاصی می باشد. این مدل لپ تاپ دارای گرافیک 4 گیگابایت نیز هست که قابل تهیه است.

 

مشاهده لپ تاپ HP Zbook 15 در فروشگاه 

 

لپ تاپ Lenovo W541

لنوو مدل Thinkpad W541 از سری THINKPAD این کمپانی است که دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1980×800 و کیفیت تصویر Full HD می باشد. لپ تاپ دست دوم W541 از لحاظ سخت افزاری یکی از قدرت مند ترین لپ تاپ های تولید شده برند Lenovo است. این مدل به پردازنده ی قدرتمند Intel Core i7-4710HQ مجهز شده است و از 8GB رم و 500GB حافظه ی داخلی برای ذخیره تمام اطلاعات کاربر بهره مند می باشد. این مدل با پردازنده ی قدرتمند Intel Core i7-4800MQ و بهره مندی از 8GB رم و 256GB SSD حافظه ی داخلی یکی از قدرت مند ترین لپ تاپ های تولید شده برند Lenovo از لحاظ سخت افزاری است و برای کاربری مهندسی، رندر و تدوین، نقشه کشی و طراحی، بازی و حسابداری مناسب می باشد. مشخصات پردازنده گرافیکی استفاده شده در این لپ تاپ استوک Nvidia Quadro K1100 2GB  است. علاوه بر قابلیت بلوتوث لپ تاپ دست دوم لنوو مدل W541 دارای فناوری NFC برای انتقال داده ها می باشد، همچنین از فناوری NFC می توان برای شبکه کردن دستگاه ها نیز استفاده کرد.

 

 

مشاهده لپ تاپ Lenovo W541 در فروشگاه 

 

 

برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید در فضای مجازی ما را دنبال کنید

کافی است روی این متن کلیک کنید