لپ تاپ های لنوو

لپ تاپ های لنوو

برند لنوو

لنوو یک شرکت کامپیوتری چینی و چند ملیتی است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در سراسر جهان است. دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند. این شرکت با نام اصلی لِجند در سال ۱۹۸۴ توسط لیو‌شوانژی در شهر پکن تأسیس شد. در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند در سال ۱۹۹۹ به بزرگترین فروشنده رایانه‌شخصی در منطقه آسیا – اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست‌یافت. همچنین به منظور نوآوری در تولید رایانه و تامین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد مراکز تحقیق و توسعه نمود.

این شرکت، نام لنوو را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید. این برند متشکل از دو حرف ابتدایی واژه Legend  و ترکیب آن با novo به معنای نوین می‌باشد. از رقبای اصلی شرکت لنوو در سطح جهان می‌توان به اچ‌پی، دل، ایسر و ایسوس اشاره کرد.

انواع لپ تاپ لنوو

لپ‌تاپ های لنوو بصورت کلی در 6 سری با نام‌های ThinkBook ،Ideapad ،ThinkPad ،Yoga ، Legion و Lenovo قرار می‌گیرند. محصولات سری Ideapad برای دانش‌آموزان، دانشجویان و سطح کاربری عمومی مناسب است. در حالی که لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad برای کاربردهای تخصصی و صنعتی که نیاز به استحکام بالاتر دارند توصیه می‌شود. از طرفی دستگاه‌های سری Yoga با ساختاری دومنظوره عرضه شده‌اند. آن‌ها می‌توانند همانند یک لپ‌تاپ در خدمت کاربر خود باشند و یا به‌عنوان یک تبلت ظریف‌و‌سبک مورد استفاده قرار گیرند. سری دیگر نوت‌بوک‌های Lenovo که عاشقان بازی‌های کامپیوتری را مجذوب خود کرده است، لپ تاپ گیمینگ لنوو سری Legion است. سری ThinkBook  نیز با تلفیقی از دو سری IdeaPad و ThinkPad  طراحی گردیده یعنی هم سخت افزار بسیار مناسبی دارد و هم از استحکام بالایی برخوردار است. اما سری آخر از نوت‌بوک‌های این شرکت تحت عنوان Lenovo شناخته می‌شوند. محصولات این‌سری شامل انتخاب‌های ارزان قیمتی نظیر کروم‌بوک‌ها هستند که برای پاسخ‌گویی به‌نیاز روزمره کاربران مثل وب‌گردی و تماشای فیلم‌ طراحی شده‌اند.

لپ تاپ سری IdeaPad

لپ‌تاپ‌های لنوو در خانواده Ideapad را می‌توان گستره ترین خانواده لپ تاپ های لنوو دانست که طیف وسیعی از سخت افزار ها را شامل می شوند. افرادی که به انجام کارهایی نظیر جستجو در وب، پیام‌رسانی و نرم‌افزارهای آماری می‌پردازند، مهندسان نیمه حرفه ای، طراحان آماتور، امور اداری و فروشگاهی، دانش آموزان و دانشجویان و … لپ تاپ Ideapad پیشنهاد مناسبی برای آنان است. لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد دارای مدل‌های گوناگونی با نام‌گذاری متنوع هستند و هر یک از آن‌ها، کاربری منحصر به فردی دارد. این لپ‌تاپ‌ها به‌اندازه‌ دستگاه‌های خانواده‌ Thinkpad و Legion توانمند و قوی نیستند، اما بیشتر نیاز روزمره کاربران را مرتفع می‌نمایند.

لپ تاپ ThinkPad

ThinkPad یکی از مشهورترین خانواده‌های لپ تاپ لنوو است که نام آن‌ها کاربران را به یاد محصولات برند IBM می‌اندازد. این دستگاه‌ها معمولا برای کاربری های اداری و صنعتی مناسب هستند. همچنین طیف‌گسترده‌ای از افراد جهت رفع نیاز خود در سطوح کاربری عمومی تا پیشرفته می‌توانند از انواع لپ‌تاپ‌ تینک پد استفاده‌نمایند. این نوت بوک‌ها در برخی مدل‌ها، دارای امکانات امنیتی ویژه‌ای هستند. البته ساختار باکیفیت این محصولات هم نشان‌ از مقاومت بالای آن‌ها در شرایط سخت دارد. اغلب لپ‌تاپ‌های ThinkPad از تراشه‌ی TPM بهره‌مند هستند که فایل‌های ذخیره شده در سیستم را رمزنگاری می‌کند. همچنین بیشتر آن‌ها به سنسورهای بیومتریک نیز تجهیز شده‌اند که اسکن اثر انگشت را برای ورود به حساب کاربری آسان‌تر می‌کنند. از دیگر امکانات مرسوم در لپتاپ‌ های ThinkPad باید به بدنه مقاوم در برابر ضربه، رطوبت، حرارت و… اشاره کرد.

قریبا تمام دستگاه‌های سری 11e در دسته ارزانترین لپ‌تاپ‌ لنوو از خانواده تینک‌پد قرار می‌گیرند. همچنین خرید این محصولات به عنوان لپ‌تاپ مناسب کودکان، انتخاب درستی برای آنان خواهد بود.

لپ تاپ Yoga

محصولات سری یوگا عموما لپ‌تاپ‌هایی دومنظوره و انعطاف‌پذیرند که بسیار مورد توجه گرفته‌اند. این دستگاه‌ها مناسب افرادی است که در انتخاب خود، بین دو راهی لپ تاپ یا تبلت مردد مانده‌اند. چرا که لپ تاپ Lenovo Yoga از یک کیبورد با توانایی چرخش ۳۶۰ درجه بهره‌مند است. در این حالت می‌توان از آن به عنوان یک تبلت ویندوزی لنوو با نمایشگر تمام لمسی استفاده نمود. با این اوصاف باید گفت که نوت بوک‌های سری Yoga محصولاتی به اصطلاح هیبریدی هستند. که با توجه به نوع استفاده کاربر می‌توانند تغییر شکل داده و بهترین بازدهی را برای او به‌همراه داشته باشند.، همین نکته سبب شده تا توجه افرادی بسیاری که قصد خرید تبلت لنوو را دارند نیز به سمت این دستگاه‌ها جلب شود. البته با‌توجه به مناسب‌بودن قیمت لپ تاپ لنوو یوگا در تمام مدل‌ها، این محصولات به انتخاب اصلی علاقمندان تبدیل خواهد‌شد.

 Legion

لپ تاپ های لنوو لژیون (تلفظ فرانسوی)، به‌طور کاملا اختصاصی برای علاقمندان به بازی های کامپیوتری طراحی و ساخته شده‌اند. این محصولات در سری لپ تاپ گیمینگ لنوو جای می‌گیرند که بالاترین رده نوت بوک‌های این کمپانی به‌شمار می‌روند. اکثر طرفداران بازی‌های رایانه‌ای در سطح آماتور تا حرفه‌ای می‌توانند لپ تاپ گیمینگ متناسب با نیاز خود را از میان مدل‌های متنوع در خانواده لژیون انتخاب نمایند. این محصولات گیمینگ به آخرین نسل از پردازنده‌های سری Core i7 و Core i9 کد H شرکت اینتل و همچنین رایزن های سری 4 شرکت ای ام دی مجهز هستند، که با بهره‌گیری از حافظه‌ ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی، سرعت قابل توجهی را در هنگام بارگذاری و اجرای انواع بازی ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که لپ‌تاپ‌های Legion در گذشته با پیشوند Y نامیده می شدند. اما در حال حاضر با نام های Legion 5 و Legion 7 در بازار حضور دارند و قرار است مدل های 5i و 7i آنها نیز به زودی وارد کشور شوند.