چرا مینی کیس بهتر است؟

چرا مینی کیس بهتر است؟

هنگامی که قصد خرید قطعات و ملزومات برای کامپیوتر خود دارید، مثلا باید معیارهای مهمی را برای مقایسه کیس و مینی کیس مدنظر داشته باشید و با ارزیابی آن‌ها، مواردی که متناسب با نیاز شما هستند را خریداری کنید. اعم از کیس‌های معمولی، مینی کیس‌ها و لپ تاپ‌ها نیز وجود دارند که می‌توانند نظر شما را جلب کرده و انتخاب مناسب‌تری در حالت کلی باشند.

معمولا بهترین مینی کیس‌ها آن‌هایی هستند که اندازه کوچک‌تری داشته و بتوانند عملکرد بی سر و صدایی نیز داشته باشند. با این وجود، بازهم قدرت همه چیز را تعیین می‌کند و با داشتن آن می‌توانید به مرور وب و انجام بازی‌های مختلف بپردازید.

مینی کیس‌ها طراحی جمع و جوری داشته و قابلیتی هم راستا با کامپیوترهای شخصی معمولی ارائه می‌دهند. مینی کیس‌ها از اجزای کوچک و کم مصرف استفاده می‌کنند و می‌توانند انرژی کمتری از لپ تاپ نیاز داشته باشند. این مینی کیس‌ها را می‌توانید پشت مانیتور قرار داده و آن‌ها را پنهان کنید. بنابراین حالت لوکس و باکلاسی می‌توانند به منزل یا محیط کاری‌تان بدهند.

معرفی مینی کیس

در مقایسه کیس و مینی کیس ابتدا به تعریف کاملی از مینی کیس ها می پردازیم، مینی کیس اندازه کوچکی دارند، اما اندازه آن‌ها سبب نمی‌شود که قدرت کمتری نسبت به کامپیوترهای دیگر داشته باشند. ارتفاع و طول یک مینی کامپیوتر تقریبا به ۱۲۰ میلی متر می‌رسد. این دستگاه‌ها بسیار سبک وزن و قابل حمل هستند و در هنگام حرکت می‌توانند بهترین کارایی را داشته باشند.

این دستگاه‌ها ساخته شده‌اند تا قابلیت جا به جایی بیشتری داشته باشند و در کنار آن، ظاهر شیکی هم برای کاربر فراهم کنند. این دستگاه‌ها از کامپیوترهای معمولی زیباتر بوده و قیمت پایین‌تری هم نسبت به کیس‌های معمولی یا لپ تاپ‌ها دارند.

مینی کیس‌ها شما را قادر می‌سازند که از فضای کاری خود به طور موثرتری استفاده کنید. آن‌ها عملکردی مشابه با کامپیوترهای دسکتاپ دارند، اما برخلاف آن‌ها، فضای زیادی را روی میز اشغال نمی‌کنند. این دستگاه به راحتی به پشت مانیتور شما متصل شده و بنابراین در کوچکترین فضاها هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

مینی کیس‌ها در دو نوع آماده به کار و Barebones روانه بازار می‌شوند. هنگام خرید یک مینی کیس، شما تنها کامپیوتر را دریافت کرده و لوازم جانبی دیگری همراهش دریافت نمی‌کنید. هر وسیله دیگری که نیاز دارید، باید به صورت جداگانه برایش خریداری شود.

 

شما می‌توانید از همان دستگاه‌های قدیمی خود همراه با مینی کیس استفاده کنید. چنین دستگاه‌هایی به احتمال زیاد با مینی کیس شما کار خواهد کرد و می‌تواند برای صرفه جویی در هزینه‌های آتی شما نیز بهترین گزینه باشد.

از نظر برق، مینی کامپیوترها انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به شما کمک می‌کنند که در هزینه‌های اضافی خود صرفه جویی داشته باشید. یک مینی کامپیوتر به طور متوسط حدود ۱۰ الی ۱۲ وات انرژی مصرف می‌کند.

 

مزایای استفاده از مینی کیس

در ادامه قصد داریم که از مهم‌ترین دلایل استفاده از مینی کیس برای شما گفته و بررسی کنیم که آیا این دلایل به اندازه کافی می‌توانند کاربران برای خرید مجاب کنن یا خیر.

اندازه کوچک

اندازه مینی کامپیوترها به طور متوسط ۱۲۰ در ۱۲۰ میلی متر در نظر گرفته شده است. این دستگاه‌ها فضای کمتری از میز کاری شما را اشغال می‌کنند. همچنین شما می‌توانید آن را به پشت مانیتور خود وصل کرده و بدین ترتیب، جای خاصی هم اشغال نکنید. فضای کاری شما در چنین شرایطی بسیار کارآمدتر خواهد بود و از قابلیت حمل بالا و سبک وزنی آن نیز می‌توانید استفاده کنید.

قابلیت حمل بالا

مینی کامپیوترها قابل حمل هستند و به راحتی می‌توانید آن را در محفظه کوچک کوله پشتی یا حتی جیب خود نیز جای دهید.

هزینه‌های پایین

هر کسب و کاری که شما بخواهید راه‌اندازی کنید، به طور موثر بودجه بالایی برای راه‌اندازی یک ایستگاه کاری نیاز دارد. شما مینی کیس می‌توانید هزینه‌های خود را کنترل کرده و حتی در مصرف برق، هزینه‌های نگهداری اطلاعات و غیره نیز صرفه جویی کنید.

 

تعمیر و نگهداری

بیشتر مینی کامپیوترها طراحی بسیار خوبی داشته و انرژی کمی نیز مصرف می‌کنند. از این رو مشکلات گرمایشی آن‌ها چندان در معرض دید نخواهند بود. گرمازدگی معمولا مساله رایجی است که کاربران کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ با آن روبرو هستند. مینی کامپیوترها در مقایسه گرمای کمی تولید می‌کنند و می‌توانید بدون نگرانی از مشکل گرم شدن آن‌ها، برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

 

مینی کامپیوترها در مقایسه با کیس‌های معمولی، به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند و طول عمر آن‌ها نیز بالا است. شما بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید از مینی کامپیوترها برای ۵ الی ۶ سال نیز استفاده کنید. مینی کامپیوترها به دلیل فضای بسته‌ای که دارند، در برابر گرد و غبار مقاومت بسیار خوبی دارند. کامپیوترهای رومیزی هنگام ورود گرد و غبار، مستعد خرابی هستند و منجر به گرم شدن بیش از حد می‌شوند، اما چنین شرایطی در مورد مینی کیس‌ها صدق نمی‌کند.

 

 

در آخر از مقایسه کیس و مینی کیس‌ متوجه شدیم مینی کیس ها پیکربندی خاصی دارند و حتی بعضی از آن‌ها نیز قابل ارتقا هستند. بسیاری از مینی کیس‌ها دارای دو یا سه مدل در بازار هستند که پردازنده‌ مرکزی یا پردازنده گرافیکی در آن‌ها متفاوت است. حتی ممکن است که حافظه ذخیره سازی و رم آن‌ها نیز تفاوت خاصی باهمدیگر داشته باشند.