کیس های اداری

کیس های اداری

کیس کامپیوتر چیست ؟

کیس در کامپیوتر چیست؟ یک سیستم کامپیوتر از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این اجزا کیس (Case) است. در واقع این قسمت از کامپیوتر جز اصلی آن است. کلیه عملیاتی که از طریق کامپیوتر انجام می‌دهید توسط این وسیله مدیریت می‌شود.

یک محفظه که درون خود قطعات مختلفی را جای داده است. این محفظه به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود و از جنس فلز و پلاستیک است.

کیس کامپیوتر را به نام‌های Box ,Tower ,Cabinet ,Chassis ,Housing ,Enclosure نیز می‌شناسند.

کیس کامپیوتر برای چیست ؟

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم کار کیس کامپیوتر چیست؟

همانطور که می‌دانید درون آن قطعات مختلفی اعم از مادربورد، کارت گرافیک و… قرار دارد.

  • کیس قطعات درون خود را کنار یکدیگر نگه می‌دارد و از آن‌ها نگهداری می‌کند.
  • مانع از ضربه خوردن به قطعات و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود.
  • مانع از ورود گرد و غبار به قطعات می‌شود.
  • این قطعات مدام مورد استفاده قرار نمی‌گیرند به همین دلیل آن‌ها را مخفی می‌کند. به این صورت ظاهر بهتری ایجاد می‌شود.
  • وظیفه خنک نگه داشتن قطعات را بر عهده دارد تا به آن‌ها آسیب وارد نشود. این قطعات زمانی که کیس روشن است گرم خواهند شد. بدنه کیس عایق گرما نیست. به همین دلیل هوای داخل را تهویه می‌کند و خنک نگه می‌دارد.
  • برخی از این قطعات ممکن است نویز تولید کنند. این محفظه از انتشار نویز به خارج از محفظه جلوگیری می‌کند.

جنس کیس کامپیوتر چیست ؟

با توجه به وظایفی که یک Case دارد جنس آن بسیار مهم است. برای مثال برخی از آن‌ها از جنس فولاد و پلاستیک بی کیفیت و ارزان است و یا اینکه از گالوانیزه ساخته شدند که گرما را انتقال می‌دهند، استحکام و قدرت خوبی ندارند.

کیسی مناسب است که از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و فلزات باکیفیت و مرغوب باشد. در واقع هم عایق گرما نباشند و هم استحکام بالایی داشته باشند.

انواع کیس کامپیوتر

Tower

  1. Full Tower که بزرگترین نوع کیس ایستاده است. معمولا گیمیرها، مهندسین گرافیک و مانند اینها از این مدل استفاده می‌کنند. همینطور به عنوان کامپیوتر سرور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل بزرگی آن‌ها، قطعات مورد استفاده است. مادربورد، کارت گرافیک و برخی موارد دیگر به دلیل کارایی بیشتر بزرگتر ساخته شدند. پس برای کنار هم قرار دادن آن‌ها نیاز به فضای بیشتری است.
  2. Middle Tower کیس‌هایی هستند که اندازه متوسطی دارند. برای موارد خانگی و اداری استفاده می‌شود. بیشترین مدل را در بازار به خود اختصاص دادند.
  3. Mini Tower از این مدل نیز برای سازمان‌ها و ادارات استفاده می‌شود. نسبت به مدل قبلی اندازه کوچکتری دارد. از ضخامت و استحکام کمتری برخوردار است. همچنین قیمت‌های کمتری دارند.

Desktop

این مدل به صورت خوابیده روی میز قرار می‌گیرد. فضای کمتری اشغال می‌کند. نکته‌ای که در مورد این نوع وجود دارد قدرت پاور است که توان کمتری دارد.

Rackmount

این نوع به عنوان سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعات به صورت کاملا امن در یک جعبه قرار می‌گیرد. کلیه کابل‌ها و تجهیزات درون رک به صورت منظم هستند و نمای بیرونی آن مرتب به نظر می‌رسد.

Open Frame

همانطور که از نام انگلیسی آن مشخص است، یک قاب باز است که برای فعالیت‌های آزمایشگاهی و تست قطعات و آزمایش آورکلاک قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع دید منحصر به فرد و جالبی از کیس به شما می‌دهد. در این نوع کیس باید گرد و غبار نشسته روی آن به صورت منظم پاک شود. اما خب تهویه هوا به خوبی انجام خواهد شد.