معنی رنگ های مختلف پورت USB کاربرد آنها.

معنی رنگ های مختلف پورت USB کاربرد آنها.

احتمالا شما هم در هنگام کار با کامپیوتر با رنگ های مختلف پورت USB برخورد کرده اید. هریک از این رنگ ها معنا و کاربرد مختلفی دارد. در این مطلب به بررسی معنی رنگ های مختلف پورت USB می پردازیم.

 

هرآنچه که باید قبل از خرید هارد اکسترنال بدانید.

رنگ های مختلف پورت یو اس بی و کاربرد هر یک

پورت های USB در رنگ های مختلفی مثل سفید ، آبی ، قرمز و… وجود دارند که هر یک نشان دهنده ی نسل پورت آن است. در ادامه هر یک از رنگ هارا کاملا توضیح خواهیم داد.
 

پورت سفید رنگ

این رنگ نشان دهنده ی نسل یک یو اس بی ها است. ( usb 1.0 ) که تنها در کامپیوتر های قدیمی مشاهده می شود و سرعت بسیار کمتری نسبت به usb های نسل جدیدتر دارد.

 

پورت مشکی usb

رنگ مشکی نشان دهنده ی نسل دوم یو اس بی ها است که امروزه نیز در اکثر مادربرد ها وجود دارد و برای اتصال لوازم جانبی هایی مثل موس و کیبورد بسیار مناسب است.

پورت USB آبی 

این رنگ که احتمالا با آن زیاد مواجه شده اید ، نشان دهنده ی نسل سوم پورت های یو اس بی است.( usb 3.0 ) این نوع از پورت ها تا سرعت پنج گیگابایت برثانیه را پشتیبانی می کنند اما نکته قابل توجه این است که حتما باید از کابل مناسب استفاده کنید تا از این سرعت بهره ببرید.

پورت usb آبی فیروزه ای

این پورت بسیار شبیه به پورت usb 3.0 است اما در واقع نسل بعدی آنها هستند که سرعتی نزدیک به ده گیگابایت بر ثانیه دارند.

 

پورت USB قرمز (Red)

وقتی پورت USB قرمز است، نشانگر این است که پورت USB 3.2 است. این نسخه از سرعت انتقال سریعتر تا 20 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می کند این سریعترین سرعتی است که پورت های USB تا امروز پشتیبانی میکنند، بسیاری از مادربردهای پیشرفته و جدید با چند پورت USB 3.2 همراه هستند.

 

پورت usb زرد

این رنگ برخلاف دیگر پورت ها نشان دهنده ی نسل پورت نیست بلکه نشان دهنده ی این است که این پورت همیشه روشن است حتی وقتی سیستم شما خاموش است.

هارد اکسترنال usb 3.0

هارد اکسترنال وسترن یک ترابایت

 Original price was: 2,200,000 تومان.Current price is: 1,590,000 تومان.

در آخر این نکته را هم باید گفت که برای تشخیص نوع پورت کافی نیست چراکه ممکن است یک پورت زرد ، همان پورت USB 3.0 باشد با این تفاوت که جریان الکتریکی حتی زمانی که سیستم خاموش میباشد در آن وجود دارد. به همین دلیل باید به علامت های کنار پورت که اکثر مواقع وجود دارند توجه کنید.

 

مقایسه اس اس دی sata و m.2